انگلیس سلاح های تهاجمی بیشتری به اوکراین ارسال می کند


تهران- ایرنا- بن والاس وزیر دفاع انگلیس پنجشنبه شب اعلام کرد که لندن و متحدان آن سلاح‌های تهاجمی بیشتری به اوکراین ارسال خواهند کرد.


به گزارش بامداد جمعه ایرنا از رویترز، وزیر دفاع انگلیس پس از شرکت در یک کنفرانس جمع آوری کمک برای اوکراین گفت: در نتیجه کنفرانس پنجشنبه شب کمک‌های تهاجمی بیشتری به اوکراین ارسال خواهد شد. 


او ادامه داد: اوکراین به سلاح‌های دور برد نیاز بیشتری دارد. این کشور به دنبال تسلیحات برای دفاع از سواحل خود است. 


وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اکنون باید با عواقب حمله خود به اوکراین و همچنین عواقب تاثیر آن بر ارتش روسیه زندگی کند. 


به گزارش ایرنا، وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین اعلام کرد که روسیه همچنان مواضع خود را در شرق و غرب کی‌یف حفظ کرده است. 


طبق این ارزیابی، نیروهای روسی با وجود عقب نشینی تعداد محدودی از یگان‌ها، همچنان مواضع خود در شرق و غرب کی‌یف را حفظ کرده‌اند و احتمال دارد در روزهای آینده درگیری‌های شدیدی در حومه شهر رخ دهد. 


وزارت دفاع انگلیس دیروز ادعا کرده بود که شکست‌های مکرر روسیه و حملات متقابل موفقیت آمیز نیروهای اوکراینی به این معنی است که تقریباً حمله روسیه در هدف خود برای محاصره کی‌یف شکست خورده است. 


سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه گفت که لندن خواهان خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین است و مسکو را بر اساس عمل آن قضاوت خواهد کرد.


۳۶ روز از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 


تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود. 


اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید