آکسیوس تل آویو از زلنسکی خواست طرح پوتین برای پایان جنگ را


تهران- ایرنا- پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی که اشاره‌ای به نام او نشده است، نوشت: نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به «ولودیمیر زلنسکی» گفته که او باید طرح ولادیمیر پوتین برای پایان جنگ را بپذیرد.


به گزارش جمعه شب ایرنا، آکسیوس افزود: با آنکه رژیم صهیونیستی در درگیری‌های اوکراین اعلام بی‌طرفی کرد و در نقش میانجی بین پوتین و زلنسکی ظاهر شده، مقام اوکراینی مدعی شد که بنت درخواست مذکور را در گفت‌ وگوی تلفنی سه‌شنبه با زلنسکی مطرح کرده است. 


به نوشته آکسیوس، مقام اوکراینی گفت که زلنسکی و مشاورانش به این پیشنهاد روی خوش نشان نداده‌اند. مقام اوکراینی ادامه داد: «بنت عملاً به ما می‌گوید تسلیم شویم و ما قصد نداریم چنین کنیم.»


یک مقام در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی این ادعا را رد کرد و گفت که شک داریم او مقام بلندپایه‌ای باشد که اکنون در اوکراین حضور دارد و اطلاعی از آن تماس تلفنی داشته باشد، چون تماس مورد نظر روی یک خط محرمانه انجام شده است.


بر اساس این گزارش، مقام صهیونیست علاوه بر این گفت که نفتالی بنت قصد ندارد اکنون هیچ توصیه یا پیشنهادی به زلنسکی ارائه کند.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 


همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید