اصول و فنون مذاکره با رویکرد مافیای بمب افکن نوشته دکتر مازیار میر
اصول و فنون مذاکره با رویکرد مافیای بمب افکن
یک رویا یا وسوسه طولانی ترین شب جنگ جهانی دوم دروازه ورود به جهنم
Malcolm Gladwell on the Hard Decisions of War
قبل از هر سخنی بهتر است به معنا و مفهوم مذاکره به پردازم که اساسا مذاکره چیست؟
باید گفت که تجربه نامی است که هر کسی بر خطاهایش می گذارد و مذاکره علم و هنر تجربیات نشات گرفته از خطاهای بشری به وسعت طول مدت زمان است. مازیار میر
قبل از پرداختن به مافیای بمب افکن باید به بدانیم که اساسا مذاکره چیست و ویژگی های اصلی مذاکره کننده حرفه ای کدام است؟
مذاکره(Negotiation) گفتگویی میان دو یا چند فرد یا گروه است که با هدف دستیابی به یک درک مشترک، رفع نقاط اختلاف، یا رسیدن به منفعتی در نتیجهٔ آن گفتگو، ایجاد توافق در خصوص دورههای اقدام، چانه زنی
برای منفعت گروهی یا جمعی، یا حصول نتیجهای رضایتبخش برای منفعت تمامی افراد یا گروههای درگیر در فرایند مذاکره، انجام میشود.
مذاکره یک چند بعدی و یا چند ضلعی است برای رسیدن به محیط تفاهم و یا محیط درک مشترک برای رسیدن به توافق یا رفع اختلاف بوسیله دادن امتیاز و یا گرفتن اامتیاز ترجمه می شود. به نظر می رسد که مذاکره
فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات میکوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام میشود.
مذاکره در تجارت، سازمانهای غیرانتفاعی، ادارات دولتی، رویههای قضائی و میان ملتها و در شرایطی از زندگی فردی مانند ازدواج، طلاق، بچه دار شدن و یا زندگی روزمره اتفاق میافتد. مطالعه این موضوع “نظریه
مذاکره” نامیده میشود. مذاکره کنندگان حرفهای اغلب در این زمینه تخصص دارند مانند مذاکره کنندگان اتحادیهای، مذاکره کنندگان تملکهای اهرمی، مذاکره کنندگان صلح، مذاکره کنندگان مخاصمات، یا هر کس
دیگری که تحت عناوینی مانند دیپلماسی، قانونگذار یا کارگزار کار میکند. من فکر می کنم واقعا قبل از ادامه مطلب زیر و کتاب را باید مطالعه فرمائید:
لطفا مقاله خلاصه کتاب مافیای بمب افکن را مطالعه فرمائید.
طولانی ترین شب جنگ جهانی دوم دروازه ورود به جهنم
مافیای بمب افکن :
یک رویا، یک وسوسه و طولانی ترین شب جنگ جهانی دوم کتابی است در سال 2021 توسط مالکوم گلدول که به بررسی مافیای بمب افکن ایالات متحده در جنگ جهانی دوم می
پردازد که از بمباران هوایی دقیق به عنوان ابزاری برای پیروزی در جنگ حمایت می کرد. گلادول اظهار داشت که کتاب صوتی مافیای بمب افکن به عنوان بسط مطالبی از پادکست او
تاریخ تجدیدنظرطلب به وجود آمده است و کتاب چاپی از این کتاب صوتی نشات گرفته است. این کتاب به دنبال مافیای بمب افکن، به ویژه سرلشکر هیوود اس. هانسل، و توسعه
استراتژی بمباران هوایی دقیق در ارتفاع بالا در جنگ جهانی دوم به عنوان وسیله ای برای محدود کردن تلفات است. پس از مشکلاتی که در به کارگیری استراتژی نظری مافیای بمب
افکن به وجود آمد، سرلشکر هانسل با ژنرال کورتیس لی می جایگزین شد، که از تغییرات تاکتیکی مانند حمله به مراکز جمعیت ژاپن با ناپالم برای اطمینان از تسلیم ژاپن استفاده کرد.
پس از انتشار، مافیای بمب افکن با نقدهای متفاوتی مواجه شد و منتقدان نسخه کتاب صوتی آن را ستایش کردند، اما از کتاب به دلیل عدم دقت و به دلیل سبک بودن در جزئیات
انتقاد کردند.
شاید بد نباشد نگاهی به فهرست کتاب مافیای بمب افکن هم داشته باشیم که به شرح زیر است:
1 نویسنده
2 محتوا
3 پذیرایی
4 یادداشت
5 مراجع
نویسنده
نویسنده کتاب مالکوم گلدول، روزنامهنگار، نویسنده و سخنران عمومی کانادایی متولد انگلیسی است.
در سال 2016، گلدول تاریخ تجدیدنظرطلب را راهاندازی کرد، یک پادکست متمرکز بر تاریخ که “چیزی از گذشته را دوباره بررسی میکند – یک رویداد، یک شخص، یک ایده، حتی یک آهنگ – و میپرسد که آیا بار اول درست متوجه شدیم یا خیر”. او چهار قسمت از فصل پنجم تاریخ تجدیدنظرطلب را به نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم اختصاص داد و اظهار داشت که این کتاب صوتی به عنوان بسط مطالبی از پادکست است. مافیای بمب افکن به عنوان یک کتاب صوتی شروع شد و بعداً به یک کتاب چاپی تبدیل شد.
محتوا
این کتاب داستان مافیای بمبافکن، گروهی از افسران ارتش آمریکا، به ویژه سرلشکر هیوود اس. هانسل را دنبال میکند که دکترین نظامی بمباران استراتژیک در نور روز را بهعنوان وسیلهای برای شکست دادن دشمن با بمباران هوایی دقیق در ارتفاع بالا ایجاد کردند. این می تواند منجر به حداقل تلفات در زمان جنگ با فن آوری جدید مانند نوردن بمب نما شود. از این نظر، این در تضاد با دکترین نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در مورد بمباران منطقه تحت فرماندهی مارشال نیروی هوایی سلطنتی سر آرتور هریس بود.
هنگامی که ایالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شد، دکترین مافیای بمب افکن نشان داد که کاربرد نظامی کمی دارد و اجرای آن با واقعیت های تکنولوژی کنونی در شرایط جنگی در دنیای واقعی پرهزینه است. این امر به ویژه در مورد بمباران هوایی ژاپن اعمال می شود که در آن شرایط جوی قبلاً نامشخص مانند جریان جت به طور جدی در عملیات تحت فرمان هانسل تداخل داشت.
این کتاب جایگزینی هانسل توسط ژنرال کورتیس لی می را بررسی می کند، که یک سری تغییرات تاکتیکی مانند دستور بمباران در ارتفاع بسیار پایین تر برای جلوگیری از جریان جت، حذف اکثر تسلیحات دفاعی بمب افکن ها برای افزایش بار بمب و بمباران شبانه عمده فروشی با مواد محترقه مانند ناپالم برای ویران کردن بسیاری از مراکز جمعیتی ژاپن. نتیجه، اهداف نظامی متفقین را که منجر به تسلیم شدن ژاپن شد، پیش برد، مانند بمباران توکیو در 10 مارس 1945 با عملیات میتینگ هاوس.
پس از جنگ خلیج فارس در سال 1991، دیوید ال. گلدفین بیان می کند که در آن زمان بمب ها می توانند با دقت به بال خاصی از یک ساختمان ضربه بزنند.در زمان انتشار کتاب، یک بمب افکن مدرن B-2 Stealth میتوانست از ارتفاع 40000 فوتی بدون شناسایی در رادار به هدف نزدیک شود. این کتاب به این نتیجه می رسد که “LeMay در نبرد پیروز شد. […] هانسل در جنگ پیروز شد”.
پذیرایی
این کتاب پس از انتشار با نقدهای متفاوتی مواجه شد، با چهار نقد متفاوت، یک نقد مثبت، سه نقد و دو نقد تحسین برانگیز تا تاریخ 14 نوامبر 2021 بر اساس جمعآوری نقد Book Marks.[17] در وال استریت ژورنال، پل کندی، استاد دانشگاه ییل، نسخه کتاب صوتی مافیای بمب افکن را به عنوان “قابل توجه” و “اثر هنری” تحسین کرد. به طور مشابه، در روزنامه تایمز، جرارد دگروت، منتقد گفت: «مافیای بمبافکن [او] را به یاد یک پادکست بسیار خوب میاندازد – داستانی جذاب به طرز جذابی ارائه میشود» و دایانا پرستون، مورخ واشنگتن پست، این کتاب صوتی را «ابتکاری» خواند. شامل کلیپ های آرشیوی، موسیقی، و جلوه های صوتی آن است.
جیمز مککاناکی از روزنامه تایمز اظهار داشت: «برای کتابی که داستان جنگی نیست، این کتاب به طرز درخشان و درخشانی بیان شده است»
در نقد کتاب نیویورک تایمز، توماس ای. ریکز این کتاب را «یک اثر محاورهای» نامید که از آن لذت میبرد، اما خاطرنشان کرد که «وقتی گلدول به ارزیابیهای عالی میپردازد، یا درسهای گستردهای از تاریخ از حوادث مجزا میگیرد، مرا محتاط میکند. “.
پروفسورهای دیوید فدمن و کری کاراکاس در نوشتن برای مجله لس آنجلس ریویو آو بوکز اظهار می دارند که “مافیای بمب افکن یک نوشته است. مافیای بمب افکن درگیر است. به عنوان یک اثر تاریخی، مرز بی پروایی دارد”.