مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز شرکت ها


مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز شرکت ها

پلی آلومینیوم کلرید (PAC) یک ترکیب پلیمری است که به طور گسترده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب (به عنوان منعقد کننده) و در صنعت کاغذ استفاده می شود.

پک یک ماده منعقد کننده قوی است و در طیف گسترده ای از فرآیندهای تصفیه آب شهری و فاضلاب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب فوق می تواند مقداری رسوب در محدوده وسیع pH ، حتی در دماهای پایین تولید کند. کلرید پلی آلومینیوم ذرات معلق موجود در آب را کاهش می دهد. استفاده از کلرید پلی آلومینیوم به جای منعقد کننده های قدیمی مشکلاتی مانند بی ثباتی در اطراف ذرات کلوئیدی ناشی از فشردگی لایه دوگانه برقی را برطرف کرد.امروزه این ماده به عنوان مناسب ترین تصفیه کننده و منعقد کننده شناخته می شود. ذرات کلوئیدی برای بدن انسان بسیار خطرناک هستند. این ذرات کوچک و سبک که باعث کدورت آب می شوند به راحتی جدا نمی شوند.

آنها بسیار کوچک هستند و وزن و ثبات کمی دارند ، با روشهای متداول به راحتی جدا نمی شوند و باعث کدورت در آب می شوند. پتروشیمی دانشمند کلرید پلی آلومینیوم در حذف ذرات کلوئیدی مانند خاک رس ، لجن و ویروس ها بسیار موثر است. یکی دیگر از مزایای این محصول خواص ضد باکتریایی آن به دلیل وجود کلر در فرمول شیمیایی این محصول است.

پلی آلومینیوم کلراید چیست؟

پلی آلومینیوم کلرید یکی از رایج ترین منعقد کننده ها در صنعت تصفیه آب و فاضلاب است و معمولاً در دو نوع کلرید پلی آلومینیوم غذایی و صنعتی موجود است. کلرید پلی آلومینیوم در میان مصرف کنندگان با نام هایی مانند کلرید پلی آلومینیوم ، منعقد کننده ، منعقد کننده ، کلرید آلومینیوم هیدراته ، PAC ، AL2 (OH) n CI6 ، مایع و جامد پلی آلومینیوم کلرید ، کلرید آلومینیوم برای تصفیه آب که به آلومینیوم نیز معروف است ، آلومینیوم مانند بسته بندی مایع ، بسته بندی سفت و سخت ، بسته بندی سفید ، بسته بندی زرد ، بسته بندی صنعتی آلومینیوم کلرید ، بسته بندی فاضلاب ، بسته بندی نوشیدنی و بسته بندی بهداشتی.

انواع گرید های پک

  • پلی آلومینیوم کلراید صنعتی ( فاضلابی)
  • پلی آلومینیوم کلراید خوراکی یا آشامیدنی (بهداشتی)

پک آشامیدنی تا حد زیادی آب را شفاف می کند. اما پک فاضلابی توانایی این شفافیت را ندارد.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید (PAC)

  • تصفیه آب و پساب برگشتی از کارخانه های سنگبری و کاشی و سرامیک
  • تصفیه آب آشامیدنی
  • تصفیه فاضلاب شهری
  • تصفیه فاضلاب صنعتی حاصل از خطوط تولید صنایع مختلف
  • به منظور احیای زغال سنگ از پساب شست و شوی آن
  • به منظور تهیه خمیر در صنایع سلولزی
  • به منظور جداسازی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • مورد مصرف درصنایع نساجی و چرم و پوست
  • به منظور کاهش مقدار COD اکسیژن مورد نیاز
  • جلوگیری از تشکیل میسل در صنایع غذایی
  • مورد مصرف در فرآیند پالایش قند
  • حامل کاتالیست در فرآیندهای شیمیایی
  • انعقاد سریع سیمان در صنایع ساختمانی
  • تهیه مواد آرایشی

 

مکانیسم عملکرد کلرید پلی آلومینیوم PAC

بسته به عنوان یک ماده منعقد کننده ، کلوئیدها را برای ایجاد انعقاد و حذف کدورت یا کاهش TDS آب یا نشت با جذب روی سطح ذرات کلوئیدی و ایجاد پیوند پل-ذره-پلیمر-ذره بی ثبات می کند. در حقیقت ، بسته با تولید یونهای هیدروکسیل و پلیمرهای آنیونی چند ظرفیتی ، پوسته های الکتریکی و ماکرومولکولهای معدنی بزرگ را تشکیل می دهد که در آب لخته می شوند. این مکانیسم میزان بی ثباتی ذرات و در واقع میزان رسوب کلوئیدها را افزایش می دهد و منجر به جداسازی و رشد جداسازی بهتر و سریعتر می شود. محدوده اثربخشی این محصول در pH بین 5 تا 9 است. مصرف بسته باعث کاهش ناخالصی های آلی موجود در آب می شود.

مزایای استفاده در صنعت کاغذ:

1- خنثی سازی و اندازه گیری در الیاف سلولز و تهیه کاغذ

2- هنگام تهیه کاغذ ، نیاز به الیاف طبیعی بیشتر را کاهش دهید

3- نرمی و پلاستیسیته بیشتر سطح کاغذ

4- افزایش سرعت آب اضافی در کاغذ (افزایش سرعت خشک شدن)

5- چسبندگی بیشتر به لایه های داخلی کاغذ (استحکام و مقاومت مکانیکی بالاتر)

اتانول چیست؟

اتانول این ماده که الکل خوراکی نیز نامیده می شود ، در زمینه های مختلف مانند پزشکی ، صنعت پزشکی (ضدعفونی و …) ، سوخت ، حلال ها و موارد دیگر استفاده می شود. اتانول بیش از 2000 سال است برای انسان شناخته شده است. به آن الکل، اتیل الکل یا الکل خوراکی نیز گفته می‌شود.

کاربرد اتانول چیست ؟

شاید بهترین راه برای پاسخ به این سوال این باشد که اتانول چیست؟ و ویژگیهای مطالعه کاربردهای این مواد چیست؟ در زیر می توانید به طور شماتیک مهمترین کاربردهای این ماده را مشاهده کنید.

اتانول در از بین بردن ویروس ها و باکتری ها مثر است ، بنابراین می توان از آن در پزشکی و در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی برای ضدعفونی استفاده کرد ، مکانیسم عمل آن نیز به گونه ای است که پروتئین ها و چربی های بدن حذف شده و مراحل ضد عفونی انجام می شود.

حاوی حدود 700 دارو شامل استامینوفن ، مکمل های آهن ، رانیتیدین ، ​​فوروزمید ، مانیتول ، فنوباربیتال ، تری متوپریم / سولفامتازول و داروهای ضدالتهابی است. موارد دیگر شامل تولید مشروبات الکلی است.

ضد کف چیست؟

در فرآیندهای صنعتی ، کف ها مشکلات جدی ایجاد می کنند. آنها باعث ایجاد نقص در پوشش سطح می شوند و اجازه نمی دهند ظروف به طور موثر پر شوند. مواد رایج مورد استفاده برای حذف فوم یا فوم از سیستم ها شامل روغن های نامحلول ، پلی دی متیل سیلوکسان ها و سایر سیلیکون ها ، الکل های خاص ، استئارات و گلیکول ها است. از این افزودنی برای جلوگیری از تشکیل کف استفاده می شود یا برای شکستن کف ایجاد شده ، به محیط اضافه می شود.

در واقع ضد کف در کف نفوذ کرده و کار خود را انجام می دهد. پارامترهای مختلف بر فرمولاسیون انواع مختلف فوم تأثیر می گذارد ، که می تواند تنوع فوم را افزایش داده و دامنه محصول را افزایش دهد.

علت ایجاد کف:

مهم است بدانید که وجود فوم در مواد شیمیایی و بسیاری از سیستم های تولید باعث مشکلات جدی می شود و به محصول نهایی یا فرایند تولید آسیب می رساند. برای این منظور ، از محصولاتی به نام محصولات ضد کف یا ضد کف در صنعت استفاده می شود تا از مشکلات ناشی از وجود کف و حباب جلوگیری شود.

متانول

متانول، متیل الکل، الکل متیلیک، کاربینول یا الکل چوب که ساده‌ترین نوع الکل‌هاست با فرمول شیمیایی CH۳OH شناخته می‌شود. متانول از فعالیت بی‌هوازی گونه‌های زیادی از باکتری‌ها تولید می‌شود و در نتیجه مقدار اندکی از بخار متانول وارد جو می‌شود و پس از چندین روز به‌وسیله اکسیژن و با کمک نور خورشید اکسید شده به آب و دی‌اکسید کربن تبدیل می‌گردد. البته در فرایند سوختن متانول هم از نظر مواد بدست آمده چنین اتفاقی رخ می‌دهد ولی بسیار سریعتر. در ضمن شعله سوختن متانول بی‌رنگ است و باید مراقب بود تا شعله آن سبب سوختگی نشود.با این حال متانول به مراتب سمی تر از اتانول است. با تولید بیش از 20 میلیون تن در سال ، از آن به عنوان پیش ماده دیگر مواد شیمیایی کالایی از جمله فرمالدئید ، اسید استیک ، متیل ترت بوتیل اتر و همچنین میزبان مواد شیمیایی تخصصی تر استفاده می شود.


دیدگاهتان را بنویسید