آخرین تلاش قالیباف برای تعیین تکلیف یک تکلیف مالایطاق قرائت


تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی متن نامه ارسالی مقام معظم رهبری به مجلس و تذکر بودجه‌ای ایشان به کمیسیون تلفیق را قرائت کرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد باقر قالیباف»  در نشست علنی امروز-(چهار شنبه ۴ اسفند) در بررسی جزئیات بخش در آمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، محمدباقر قالیباف رییس مجلس متن نامه ارسالی مقام معظم رهبری خطاب به مجلس در مورد تحمیل تسهیلات تکلیفی به بانک مرکزی را قرائت کرد.   


قالیباف گفت: در مورد نامه مقام معظم رهبری  قبلا اشاراتی داشتم الان متن نامه را  قرائت می کنم که تفسیری  وجود نداشته باشد.


وی ادامه داد: در متن نامه آمده است:


جناب آقای قالیباف نامه ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ رییس کل بانک مرکزی در خصوص  تکالیف شبکه بانکی در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ و آثار آن در تشدید ناترازی بانک‌ها و افزایش پایه پولی به استحضار  مقام معظم رهبری رسید،  مرقوم فرمودند: بسمه تعالی  ریاست محترم مجلس شورای اسلامی  مقتضی است به این هشدار توجه لازم شود مراتب جهت اقدام مقتضی ایفاد می گردد. 


وی گفت: این پیام حضرت آقا در مورد تسهیلات بانکی بود.


به گزارش ایرنا، دولت در ارائه لایحه بودجه سقف تسهیلات بانکی را ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مشخص کرده بود که با تبصره های کمیسیون تلفیق این مبلغ به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و رییس بانک مرکزی در نامه ای به مقام معظم رهبری خواست که  با توجه به شرایط کنونی کشور تکلیف مالایطاق بر بانک ها تحمیل نشود.


روز گذشته بررسی یکی از بندهای بودجه در مورد تسهیلات تکلیفی بانکها در دستور کار صحن قرار گرفت، علی رغم ارائه پیشنهاد حذف این بند و حمایت رئیس کمیسیون اقتصاد از این پیشنهاد، مجلس نتوانست در این خصوص تصمیم گیری کند و بند مذکور به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.



دیدگاهتان را بنویسید