آمریکا روسیه در حال حمله به دریای آزوف است


نیویورک- ایرنا- رسانه های آمریکا اعلام کردند نیروهای دریایی روسیه در حال حمله به دریای آزوف در غرب ماریوپول در اوکراین هستند.


 رسانه های آمریکایی روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که نامش را بیان نکرده اند، گفتند: نیروهای دریایی روسیه در حال حمله به دریای آزوف در غرب ماریوپول هستند.


این مقام ارشد دفاعی آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که نیروهای دریایی روسیه درحال حمله به دریای آزوف، واقع در غرب ماریوپول و پیاده سازی نیرو در این منطقه هستند.


این مقام پنتاگون افزود روس‌ها در حال حاضر هزاران پیاده نظام نیروی دریایی را در این منطقه در خشکی پیاده کرده اند.


این مقام آمریکایی اضافه کرد که مشخص نیست هدف این نیروها در اوکراین چیست اما فرض کلی این است که آنها به سمت شمال شرق، به سمت ماریوپل و منطقه دونباس حرکت خواهند کرد.


رسانه های آمریکایی پیش از این، به نقل از یک مقام دفاعی این کشور اعلام کردند که روسیه تاکنون حدود ۲۰۰ موشک به اوکراین پرتاب کرده است.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.


رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.





دیدگاهتان را بنویسید