آنلاین تماشا کنید نوروزگاه با میراث جهانی ایران


تهران – ایرنا – مدیرکل پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برنامه زنده اینترنتی «نوروزگاه با میراث جهانی ایران» در نوروز گفت: پایگاه‌های میراث جهانی در ایام نوروز به صورت زنده به مردم معرفی می‌شوند.


به‌گزارش ایرنا از سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهاد عزیزی زلانی افزود: با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و سامانه پخش زنده‌، قرار است پایگاه‌های میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، میدان امام اصفهان، باغ فین کاشان، کاخ گلستان، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گنبد سلطانیه، تخت سلطانیه، منظر فرهنگی اورامانات و منظر فرهنگی بیستون به شکل زنده به مردم معرفی شوند.


مدیرکل پایگاه‌های جهانی وزارت میراث فرهنگی افزود: یکی از برنامه‌های معاونت میراث‌فرهنگی توجه به موضوع معرفی آثار فرهنگی و تاریخی است. بر همین اساس در معاونت برنامه‌ای با عنوان نوروزگاه با میراث جهانی ایران  برای پخش آنلاین و زنده در تلویزیون اینترنتی پیش‌بینی و طراحی شده است.


عزیزی زلانی تصریح کرد: از روز دوم اول تا ۱۱ فروردین‌ ماه ۱۴۰۱ با سفر مجازی به این پایگاه‌های میراث‌ جهانی، تلاش می‌کنیم تا آیین‌های نوروزی و ارزش‌های این آثار را به مردم معرفی کنیم. این کار قرار است با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی، سامانه های فعال و اداره‌کل فناوری اطلاعات برگزار شود.


از سال ۱۳۵۸ تا کنون، ۲۷ اثر میراث فرهنگی ملموس و ۱۷ اثر میراث فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. 



دیدگاهتان را بنویسید