ادای احترام نخست وزیر نیوزیلند به قربانیان مسلمان حادثه تروریستی


تهران- ایرنا- «جسیکا آردن » نخست وزیر نیوزیلند روز سه‌شنبه در مراسمی یاد و خاطره قربانیان حادثه تروریستی شهر «کریست چرچ» را که در پی آن ۵۱ مسلمان توسط یک طرفدار راست افراطی در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ کشته شدند، گرامی داشت.


به گزارش پایگاه خبری نیوزیلندی «وان نیوز»، آردن در این مراسم بیان کرد:« ما همیشه یاد و خاطره ۵۱ شهید که در ۱۵ مارس در جریان یک عملیات تروریستی کشته شدند را گرامی می داریم.»


وی خاطرنشان کرد: « یکی از راههای گرامیداشت واقعی این افراد این است که کشورمان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم.»


در پی حمله تروریستی ۱۵ مارس سال ۲۰۱۹ به مسجد «النور» و مسجدی دیگر در محله «لینوود» شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حین اقامه نمازجمعه، ۵۱ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.


نخست‌وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از این حمله، ضمن محکومیت شدید آن و ابراز همدردی با مسلمانان و بازماندگان، قول داد که قوانین مالکیت و حمل سلاح در این کشور را اصلاح کند. دولت این کشور نیز در همین راستا با ممنوعیت تملک و حمل سلاح‌های نیمه اتوماتیک و نظامی موافقت کرد.


از آن زمان احترام و تکریم جایگاه مسلمانان نیوزیلند در دستور کار خانم آردرن قرار گرفت. او هر سال در ابتدای ماه رمضان این ماه مبارک را به مسلمانان کشورش تبریک می گوید و اذان از رادیو تلویزیون دولتی نیوزیلند نیز پخش می شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید