ارتقای پوشش اینترنت موبایل روستاها در دستور کار وزارت ارتباطات


تهران- ایرنا-نمایندگان با تامین منابع در جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه ها و جاده های اصلی موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بندهای (ز) و (ح) تبصره ۷ این لایحه موافقت کردند.


در جریان بررسی بند (ز) این تبصره به پیشنهاد علی جدی اصلاحاتی در این بند اعمال شد که نمایندگان با ۱۵۸ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد اصلاحی موافقت کردند.


براساس بند (ز) اصلاح شده تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛


– وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف۱۰۰هزار میلیارد  ریال است. منابع حاصله پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور (موضوع بند (الف) تبصره(۱۸) این قانون) به وزارتخانه مربوط اختصاص می یابد تا صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه ها و جاده های اصلی شود.



دیدگاهتان را بنویسید