اطلاعیه سفارت ایران در لهستان درباره نحوه بازگشت ایرانیان مقیم


تهران – ایرنا – سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو نحوه خروج ایرانیان ساکن اوکراین از طریق خاک این کشور را با هماهنگی دولت لهستان اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو پس از رایزنی با دولت لهستان نحوه خروج ایرانیان ساکن در اوکراین از طریق خاک این کشور را اعلام کرد.


این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در اولین روز از وقوع بحران و اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین با هدف کمک به هموطنان ساکن در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد حمایت از ایرانیان کرده است. 


این ستاد با هدف تسهیل ورود هموطنان به لهستان و بازگشت آنان به کشورمان مکاتباتی را با وزارت خارجه محل انجام داده است که جهت اطلاع هموطنان عزیز به موارد ذیل اشاره میشود:


۱- براساس اعلام وزارت کشور کلیه مبادی ورودی به لهستان ( ۸ نقطه مرزی) به روی اتباع اوکراینی و غیراوکراینی جهت ورود باز است.


۲- اتباع خارجی نیاز به روادید لهستان نداشته و صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و اقامت قانونی در اوکراین میتوانند به مدت ۱۵ روز در لهستان حضور داشته باشند.


۳- براساس اعلام وزارت کشور لهستان گواهی واکسن و PCR جهت ورود مورد نیاز نیست.


۴- اتباع خارجی می‌توانند همراه با خودروهای خود با داشتن مدارک معتبر وارد لهستان شوند.


۵- براساس اعلام اداره مرزبانی، در مبادی ورودی اماکن محدودی جهت پذیرایی مختصر و حتی در صورت لزوم اقامت یک شب در نظر گرفته شده است.


۶- سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در حال هماهنگی با طرف لهستانی جهت اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران هستند.


۷- اطلاعات کامل مربوط به اتباع خارجی جهت ورود به لهستان در لینک زیر قابل مشاهده است:


https://poland.mfa.gov.ir/files/poland/newspics/1775776391_140012061246.pdf
 
۸- همکاران ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو به صورت ۲۴ ساعته با شماره تماس ۰۰۴۸۵۰۲۷۸۰۶۳۱ پاسخگوی هموطنان عزیز میباشد. ضمناً یک گروه تلگرامی با شماره مذکور نیز فعال شده است.



دیدگاهتان را بنویسید