افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان


ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از افتتاح سیصد و پنجمین خانه هلال استان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند به ۳۰ هزار طلبه خدمات آموزشی ارائه دهد.


قاسم غریب‌آبادی شامگاه پنج‌شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گلستان، اظهار کرد: پیش از این ۳۰۴ خانه هلال در استان گلستان در حال ارائه خدمات به هم استانی‌ها بود که دو خانه هلال در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی فعالیت می‌کرد.


وی با بیان اینکه با افتتاح خانه هلال جدید استان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این رقم به ۳۰۵ خانه افزایش یافته است، ادامه داد: با افتتاح خانه هلال جدید بالغ بر ۳۰ هزار طلبه تحت آموزش‌های هلال احمر قرار می‌گیرند.


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گسترش خدمات عام‌المنفعه و توسعه آموزش‌های همگانی را از اهداف بهره‌برداری از خانه‌های هلال دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم جامعه که از احساس مسئولیت بالایی برخوردارند، طلاب حوزه‌های علمیه هستند.


وی با تأکید بر اینکه روحانیون با وجود تعهد و تخصص در امور دینی هر جایی که ورود می‌کنند، منشاء اثرگذاری هستند، خاطرنشان کرد: ایثار و از جان گذشتگی روحانیون و طلاب را در رخدادهای مختلف از قبیل ایام کرونا، فعالیت‌های جهادی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه شاهد بوده‌ایم.


غریب‌آبادی با اشاره به اینکه در دوران کرونا در شرایطی که حتی خانواده‌ها جرأت نزدیک شدن به اجساد فرزندانشان را نداشتند، طلاب و روحانیون جان خود را به خطر می‌انداختند، اضافه کرد: آنها امور مربوط به غسل و خاکسپاری بیماران فوتی کرونایی را انجام می‌دهند.


این مقام مسئول فراگیر کردن آموزش‌های همگانی هلال احمر را از اولویت‌های جمعیت دانست و تصریح کرد: پس از تحقق این مهم، هلال احمر با همراهی مردم و در شرایط حساس و لحظات طلایی نجات مصدوم، به حادثه دیدگان کمک می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرکلینیک تخصصی کسب و کاردکترمیر


دیدگاهتان را بنویسید