افزایش ارتباط قرآن صامت و ناطق با برگزاری جشنواره قرآنی ۱۰۰


تهران – ایرنا – مدیر رادیو قرآن یکی از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی ۱۰۰ را افزایش ارتباط بین قرآن صامت و ناطق دانست.


به گزارش ایرنا از رادیو قرآن، منصور قصری زاده در مراسم افتتاحیه جشنواره ۱۰۰ گفت: امیدوارم بتوانیم ارتباط بین قرآن صامت و ناطق را در این جشنواره افزایش داده و با بهره گیری از حضور مخاطبان شبکه رادیویی قرآن برای رونق فرهنگ قرآنی گام های مؤثری برداریم.


غلامرضا احمدی سرپرست گروه اطلاع رسانی و محافل رادیو قرآن و دبیر جشنواره رادیویی ۱۰۰ گفت: این جشنواره با هدف عمومیت بخشیدن به قرائت قرآن کریم برگزار می شود و شامل دو بخش است. بخش اول با عنوان صد دانه یاقوت ویژه کودکان زیر ۱۰ سال که شامل بخش های نمایشی و حضور کاراکترهای محبوب کودکان است. 


وی افزود: در این بخش در قالب نمایش از کودکان می خواهند تا قرآن را تلاوت کنند. کودکان زیر ۱۰ سال علاقه مند برای حضور در این برنامه می توانند با کمک والدین خود قرآن را در صد ثانیه به زبان ساده تلاوت کرده و به این برنامه ارسال کنند و جایزه دریافت کنند. 
همچنین مسئول کمیته محتوایی جشنواره و مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن گفت: شبکه رادیویی قرآن، جشنواره سراسری نهضت ملّی قرآن خوانی را با محوریت قرآن خوانی ساده و آسان و با هدف گسترش فرهنگ ساده خوانی در جهت افزایش هرچه بیشتر انس با قرآن کریم برگزار می کند.


محمد امین مهدوی افزود: علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی، می توانند با خواندن آیاتی از کلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شرکت نمایند. 


وی ادامه داد: شرکت کنندگان برای نام‌نویسی و ارسال آثار خود به پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir مراجعه کرده و در بخش جشنواره ۱۰۰ فایل صوتی خود را بارگزاری کنند و یا فایل صوتی تلاوت خود را در اپلیکیشن واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند. 


مهدوی با بیان اینکه ملاک شرکت در جشنواره فقط صحیح خوانی قرآن کریم و رعایت اعراب صحیح کلمات است، افزود: رعایت قواعد تجویدی، تکنیک های صوتی و ارکان تلاوت ملاک ارزیابی نیست. 


جشنواره قرآنی ۱۰۰ از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب برنامه رادیویی از ساعت ۱۵:۳۰ در دو بخش کودک و خردسال (به مدت ۳۰ دقیقه) و بخش بزرگسال( به مدت ۷۰ دقیقه) به روی آنتن خواهد رفت. 


بخش خردسال جشنواره ۱۰۰ با عنوان «صد دانه یاقوت» و به صورت تولیدی با محوریت آموزش صحیح خوانی و حفظ قرآن کریم و با موضوع آموزش آداب تلاوت و همچنین پرداختن به موضوعات اخلاقی تربیتی و رفتاری تقدیم مخاطبان خواهد شد. 


محوریت بخش کودک و خردسال آموزش سوره های قصار قرآن کریم است که هر هفته به یک موضوع خاص و یک سوره مشخص پرداخته خواهد شد و هر روز یکی از آیات این سوره، موضوع مورد بحث برنامه می باشد.


برنامه «صد دانه یاقوت» در قالب جنگی نمایشی به تهیه کنندگی فاطمه گنجی، اجرای الهام دارابی و کارشناسی محمد امین مهدوی و با هنرمندی صدا پیشه گان، آسیه گرجی و سارا عرب پوریان همراه با قصه گویی مریم نشیبا به روی آنتن خواهد رفت. برای شرکت و پخش فایل های صوتی در برنامه رادیویی اولویت با کسانی است که زودتر آثار خود را ارسال نموده اند ولی همه شرکت کنندگان در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد. 


از تلاوت های ارسالی شرکت کنندگان، بسته های صوتی دو دقیقه ای تولید خواهد شد و در فواصل برنامه ها در طول ۲۴ ساعت از رادیو قرآن پخش خواهد شد.


برنامه جشنواره قرآنی ۱۰۰ در بخش بزرگسالان به تهیه کنندگی حسن رحمانی، اجرای غلامرضا احمدی و کارشناسی بهروز یاری گل با بخش های مختلفِ ارزیابی آثار ارسالی توسط کارشناس برنامه، گزارش میدانی و گفت و گو با مخاطبان و دریافت نظرات آنان ، گفت و گو با اساتید و قاریان قرآن ، گفت و گو با شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور چهره های شناخته شده هنری، فرهنگی و ورزشی در برنامه ها در خدمت مخاطبان خواهد بود.


رادیو قرآن از نهادها و دستگاه های اجرایی دعوت می کند در صورت تمایل در این پویش ملی همکاری کنند.


همچنین گزارشگران افتخاری در استان های مختلف می توانند مشخصات خود را جهت همکاری به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند. 


اختتامیه این جشنواره پایان ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبکه استفاده و از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده این شبکه رادیویی باشند.




دیدگاهتان را بنویسید