انگلیس تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کرد


تهران- ایرنا- با ورود به چهاردهمین روز از جنگ در اوکراین، انگلیس از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد که صنعت هوانوردی و فضایی این کشور را هدف قرار می‌دهد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز چهارشنبه از تحریم‌های جدیدی علیه روسیه خبر داد که به آن اجازه توقیف هر هواپیمای روسی و ممنوعیت صادرات کالاهای هوانوردی یا فضایی روسیه را می‌دهد. انگلیس همچنین اعلام کرده است که براساس این دست تحریم های جدید یک هواپیما را هم تاکنون توقیف کرده است.


این اقدام اخیر دولت انگلیس علیه هواپیماهای روسی به این معنی است که پرواز یا فرود هر هواپیمای روسیه در انگلیس جرم محسوب می شود.


وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای خاطرنشان کرد، این ممنوعیت شامل هر هواپیمای متعلق به روسیه و یا هواپیماهایی است که در اختیار این کشور بوده و یا افراد و نهادهایی که آن را از سوی روسیه اجاره کرده باشند.


«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص گفت: «ممنوعیت و جرم انگاری فرود هواپیماهای با پرچم روسیه در انگلیس و یا پرواز بر فراز آسمان کشورمان ضربات اقتصادی بیشتری بر کرملین وارد می کند».  


وزارت امور خارجه انگلیس هم در بیانیه ای اعلام کرد که روز چهارشنبه قوانین جدیدی را برای اجرای این اقدامات وضع خواهد کرد، که شامل اختیارات لازم برای حذف هر گونه هواپیمای متعلق به افراد و نهادهای تحریم شده روسیه از ثبت هواپیماهای انگلیس است.


«گرانت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس هم در این مورد افزود: تاکنون یک فروند هواپیمای متعلق به روسیه توقیف شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. براساس گزارش روزنامه تلگراف این هواپیمای توقیفی یک جت شخصی مربوط به یکی از دوستان «رومن آبراموویچ» میلیاردر روسی است.


کشورهای غربی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین تلاش کرده اند نظام مالی و اقتصاد روسیه را منزوی کنند. ایتالیا اواخر هفته گذشته از مسدود کردن دارایی های الیگارش های روسی در این کشور خبر داد و فرانسه هم تاکنون چهار کشتی باری و یک قایق تفریحی لوکس مرتبط با الیگارش های روس را توقیف کرده است.


تهران- ایرنا- مجارستان با ممنوعیت حوزه انرژی روسیه مخالفت کرد.



دیدگاهتان را بنویسید