باشگاه های پرسپولیس و استقلال ارزش گذاری شدند


تهران- ایرنا- رئیس سازمان خصوصی سازی از قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه خبر داد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، «حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی سازی پس از برگزاری جلسه به منظور واگذاری سرخآبی‌ها اظهار داشت: جلسه هیات واگذاری چهار دستور اصلی داشت. دستور اول، درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ارزش‌گذاری دو باشگاه در این جلسه به تصویب رسید.


وی افزود: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است. این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده انجام شد و به تصویب اعضای هیئت واگذاری رسید.


رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: قرار شد در مجامع دو باشگاه، در رابطه با افزایش سرمایه از نحوه عرضه سهام با سلب حق تقدم دولت صورت بگیرد، مصوبه نهایی ارائه و سپس بار دیگر در هیئت واگذاری، مطرح شود.


قربانزاده با اشاره به اینکه با این ارزش‌گذاری مردم می‌توانند در افزایش سرمایه دو تیم مشارکت داشته باشند، گفت: با فرآیندی که در سازمان بورس در جریان است، هواداران دو باشگاه در افزایش سرمایه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس، می‌توانند در این افزایش سرمایه مشارکت داشته باشند.


وی با اشاره به زمان عرضه سهام دو باشگاه برای افزایش سرمایه گفت: تا پایان بهمن‌ یا نهایت اوایل اسفندماه، این اتفاق رخ خواهد داد و سپس تغییر در ترکیب سهامداری دو باشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ۶ ماه آینده و اواسط ۱۴۰۱ نیز بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه نیز واگذار می‌شود تا هم حکمرانی بهتری در این دو باشگاه داشته باشیم و هم اینکه مشکل آنها در AFC و حذف از آسیا برطرف شود تا دو باشگاه بتوانند با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند.



دیدگاهتان را بنویسید