بایدن به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم


تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همزمان با ورود جنگ اوکراین به سومین ماه خود اعلام کرد که ایالات متحده به حمایت خود از کی‌یف ادامه خواهد داد.


به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، رئیس جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد: دو ماه پس از این که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمله بدون دلیل و ناعادلانه خود به اوکراین را آغاز کرد، کی‌یف هنوز سقوط نکرده است. 


وی افزود: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و دولت او همچنان در قدرت هستند. ما به حمایت خود از اوکراین در دفاع آن‌ها از کشورشان ادامه خواهیم داد.


به گزارش ایرنا، دولت بایدن از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۳.۴ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است و تقریباً ۱.۶ میلیارد دلار آن طی هفت روز گذشته به کی‌یف اختصاص یافته است. دو بسته اخیر تسلیحاتی شامل قابلیت‌های جدیدی بود که اوکراین به طور خاص آن‌ها را درخواست کرده بود. این قابلیت‌ها شامل توپخانه هوتزر ۱۵۵ میلی متری، نفربرهای زرهی و پهپادهای انفجاری از جمله پهپادهای جدید موسوم به “فینیکس گوست” می‌شود. 


بایدن روز جمعه پس از دیدار با دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین با بیان اینکه “روسیه کارزار خود برای تصرف سرزمین‌های جدید در شرق اوکراین را آغاز کرده است”، از اختصاص کمک جدید نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای جنگ در دونباس خبر داد و ورود کشتی‌های وابسته به روسیه به بنادر آمریکایی را ممنوع اعلام کرد. 


بایدن پس از اعلام بسته نظامی جدید برای اوکراین به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار گفت که آمریکا و متحدان آن به سرعت به نیروهای اوکراین سلاح ارسال می‌کنند تا آن‌ها بتوانند از کشورشان دفاع کنند. 


وی در توضیح بسته جدید نظامی برای اوکراین گفت: این بسته شامل تسلیحات سنگین توپخانه از جمله ۱۲ توپ هوتزر ۱۵۵ میلیمتر و همچنین ۱۴۴ هزار مهمات این توپ‌ها است. در این بسته همچنین پهپادهای تاکتیکی قرار دارد. 


رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از ارائه کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به دولت اوکراین برای ادامه فعالیت در این کشور خبر داد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید