تاریخ کهن قزوین را به مردم معرفی نکرده ایم


ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تاریخ کهن و داشته‌های ارزشمند قزوین را حتی به اطلاع مردم قزوین برسانیم و برگزاری مناسبت‌هایی مانند جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.


محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه ۲۴ مرداد در جلسه هماهنگی دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی قزوین، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های قزوین که به آن کمتر توجه شده جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی و گردشگری این مرز و بوم است که در ۲ سال گذشته برای توجه بیشتر به آن کارویژه‌های متعددی انجام شده است.


وی با اشاره به ایده «اقتصاد توجه» افزود: «توجه» به هر موضوعی می‌تواند ظرفیت اقتصادی و ارزش افزوده به وجود بیاورد و در همین راستا باید برای ارزش‌آفرینی توجه به مقوله گردشگری در استان برنامه‌ریزی کرد چراکه ظرفیت موجود است و می‌توان با توجه به این ظرفیت‌ها آن را تبدیل به ارزش افزوده کرد.


این مسئول بیان کرد: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان قزوین متقاضیانی دارد که اطلاع از این ظرفیت‌ها ندارند و اگر در جریان قرار بگیرند مورد استقبال واقع خواهد شد، بنابراین باید نسبت به معرفی این ظرفیت‌ها کارویژه‌های متعددی تعریف شود.


استاندار قزوین بیان کرد: علاوه به موضوعات مادی و اقتصادی، این میراث گرانبها ریشه‌های کهن این دیار را نشان می‌دهد که فراتر از موضوعات مادی است و منجر به خودباوری می‌شود.


نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تاریخ کهن و داشته‌های ارزشمند قزوین را حتی به اطلاع مردم قزوین برسانیم و برگزاری مناسبت‌هایی مانند جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.


وی تصریح کرد: در سطح کشور جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود و در استان هم به تناسب موضوعات مختلف جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود ولی تفاوت این جشنواره در این است که طراحان آن عمدتاً مؤثرینی هستند که عمق دید وسیع و اثرگذاری اجتماعی بالایی دارند و می‌توان از آن بهره خوبی برد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز


دیدگاهتان را بنویسید