تاوان باخت عراق مقابل ایران پتروویچ در آستانه اخراج


تهران – ایرنا- شکست تیم ملی عراق در ورزشگاه آزادی و کم شدن شانس این تیم برای حضور در مرحله پلی‌اف مقدماتی جام جهانی موجب شده تا رسانه‌های عراقی از اولتیماتوم فدراسیون فوتبال این کشور به پتروویچ خبر دهند.


به گزارش ایرنا، تیم ملی عراق یکی از حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که در ۲ دیدار رفت و برگشت مغلوب شاگردان دراگان اسکوچیچ شد و اکنون نیز با ۴ امتیاز از ۷ بازی در جایگاه پنجم جدول گروه A این مسابقات قرار گرفته است. در این گروه تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، امارات، لبنان، سوریه و عراق برای رسیدن به جام جهانی با هم رقابت دارند که تیم ملی ایران با ۱۹ امتیاز از هفت بازی صعود خود را قطعی و کره‌جنوبی نیز برای صعود تنها به یک برد نیاز دارد.


امارات با ۹ امتیاز و لبنان با هفت امتیاز در این گروه شانس‌های حضور در پلی‌آف به شمار می‌روند.


کسب چهار امتیاز از ۷ بازی شرایط سختی را برای تیم ملی عراق رقم زده تا جایی که کارشناسان و مسوولان ورزشی این کشور امیدی به نتیجه این تیم در ادامه بازی‌ها ندارند.


سایت الکوره عراق در گزارشی با اشاره به نتایج ضعیف این تیم با پتروویچ کروات نوشت: مسوولان فوتبال عراق به این مربی کروات اولتیماتوم داده که در صورت باخت برابر لبنان از سرمربیگری این تیم اخراج خواهد شد.


تیم ملی فوتبال عراق در ادامه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید با تیم‌های لبنان، امارات و سوریه دیدار کند و در صورت برد در این سه بازی می‌تواند ۱۳ امتیازی شود و حضورش در مرحله پلی‌آف به اما و اگرها و نتایج سایر تیم‌ها بستگی خواهد داشت.


مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در گروه B عربستان به ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست و ژاپن با ۱۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. این ۲ تیم روز دوازدهم بهمن به مصاف هم خواهند رفت. استرالیا نیز با ۱۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. از هر گروه ۲ تیم مستقیم به جام جهانی صعود خواهد کرد و تیم‌های سوم به مسابقه پلی‌اف خواهند رفت و برنده آن دیدار به مصاف تیم پنجم آمریکا جنوبی می‌رود.


تا کنون صعود تیم‌های ملی فوتبال ایران، قطر،آرژانتین، برزیل، هلند، کرواسی، بلژیک، سوییس، فرانسه، آلمان، انگلیس، سوییس، دانمارک و هلند صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کردند.


حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر سومین صعود متوالی تیم ملی فوتبال کشورمان به بزرگترین جشنواره فوتبالی جهان و ششمین حضور در این آوردگاه است. پیش از این ایران در جام های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت. ایران در پنج دوره گذشته ۲ برد کسب کرده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ با نتیجه ۲ بر یک بر تیم ملی آمریکا غلبه کرد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق شد مراکش را با یک گل شکست دهد تک گل این بازی را بازیکن مراکش به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.


بهترین نتیجه ایران در ادوار جام جهانی در روسیه ثبت شد. ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ موفق به کسب چهار امتیاز شد اما از صعود به مرحله حذفی بازماند. در این دوره ایران با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه بود. ایران با یک گل مغلوب اسپانیا شد و مقابل پرتغال به تساوی یک بر یک رسید و مراکش را نیز شکست داد.


تک گل ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ را کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرتغال کرد.


تا پیش از این بیشترین حضور یک تیم آسیایی در ادوار جام جهانی با ۱۰ بار حضور در اختیار کره‌جنوبی‌ بود و ژاپن نیز ۶ صعود به بزرگترین تورنمنت فوتبالی را جشن گرفته بود. تیم های ایران، عربستان و استرالیا نیز با پنج بار صعود در رده سوم قرار داشتند. بهترین عنوان یک تیم آسیایی نیز مربوط به کره جنوبی است که در جام جهانی ۲۰۰۲ به عنوان چهارمی رسید.


 کره‌شمالی نیز با حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ دومین تیم پرافتخار آسیا در جام جهانی به شمار می‌رود. ژاپن نیز با حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی در جایگاه سوم قرار دارد. تیم‌های ایران و عربستان نیز ۲ برد کسب کردند. عربستان در ادوار جام جهانی برابر تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و مصر به برتری رسیده است. این کشور در جام جهانی ۱۹۹۴ با نتیجه یک بر صفر بر تیم ملی بلژیک غلبه کرد و در سال ۲۰۱۸ با نتیجه ۲ بر یک موفق به شکست مصر شد.



دیدگاهتان را بنویسید