تلاش رئیس جمهور برای جلوگیری از ایجاد فضای دوقطبی راهکاری دلسوزانه


تهران – ایرنا – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش رئیس‌جمهور برای جلوگیری از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه راهکاری دلسوزانه برای پیشرفت انقلاب و نظام است فضای دو قطبی موجب استهلاک جامعه می‌شود.


محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه مسجد جامع خرمشهر نماد مقاومت است، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی مردم خرمشهر با تمام وجود برابر دشمن ایستادند و مقاومت کردند، این مقاومت و ایستادگی موجب شد، خرمشهر آزاد شود و به نام شهر مقاومت و ایستادگی در تاریخ انقلاب اسلامی شهرت یابد.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رییس جمهور از مسجد خرمشهر در اولین پیام نوروزی اعلام نگاه راهبردی در حوزه مباحث کلان نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است و نشان دهنده رویکرد مقاومت و ایستادگی برای غلبه بر دشمن،دستیابی به موفقیت و تحقق آرمان‌های انقلاب است.


دولت سیزدهم مسئولیت پذیر است/ دنبال مقصر تراشی نیست 


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار نکته بسیار مهمی را در مدیریت کشور مدنظر قرار داد، به رغم این که مشکلات موجود ناشی از عملکرد ناصحیح دولت‌های گذشته است، رئیسی حتی یک بار هم به این موضوع اشاره نکرد. اتخاذ این رفتار نشان‌دهنده نگاه راهبردی رئیس جمهور است که وضعیت موجود را مساله نظام می‌داند و معتقد است باید راهکار حل مشکلات موجود را فارغ از اینکه مسبب ایجاد مشکلات چه کسانی هستند، پیگیری کرد که این امر نشان دهنده مسئولیت پذیری دولت است.


پورابراهیمی با بیان اینکه دولت سیزدهم با هدف حل مشکلات مردم روی کار آمده است، گفت: دولت‌های گذشته تا چند سال پس از روی کار آمدن مقصر تمام مشکلات کشور را دولت قبلی اعلام می‌کردند و هیچ کاری برای حل مشکلات کشور انجام نمی دادند.


وی ادامه داد: رئیس جمهور تلاش دارد به طور مستقیم برای حل مشکلات ورود کند فارغ از اینکه علت مشکلات چیست که این امر نشان دهنده مسئولیت پذیری دولتی است که برای حل مشکلات روی کار آمده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمونه بارز مقابله با جریان دوقطبی در کشور شهید سلیمانی است، سردار سلیمانی با این راهبرد توانست در دل های مردم جایگاه پیدا کند و مورد احترام و اعتماد رهبر انقلاب واقع شود.حاج قاسم همیشه در صحبت‌هایش از رویکردهای دوقطبی انتقاد می‌کرد.


پورابراهیمی با اشاره به رویکرد فراجناحی رییس جمهور ادامه داد: رییس جمهور سازمان انرژی اتمی را که از سازمان‌های مهم کشور است در اختیار وزیر دولت دوازدهم قرار داد علاوه بر این از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم درخواست کرد که در دولت سیزدهم فعالیت‌های خود ادامه دهد، این رفتارها نشان دهنده یک نگاه فراجناحی است.


گفتمان امام و رهبری می‌تواند همه جناح‌های سیاسی را در فرایند خدمت به نظام بسیج کند


وی با تاکید بر اینکه گفتمان امام و رهبری می‌تواند همه جناح‌های سیاسی را در فرایند خدمت به نظام بسیج کند، اظهار داشت:  این نگاه و روش دولت دوازدهم بسیار ارزشمند است برخی از افراد که با روی کار آمدن دولت آیت الله رییسی مخالف بودند امروز درصدد تضعیف دولت بر آمدند و با روش‌های مختلف تلاش دارند ناکارآمدی خود را با تضعیف دولت فعلی پوشش دهند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تلاش رئیس‌جمهور برای جلوگیری از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه راهکاری دلسوزانه برای پیشرفت انقلاب و نظام است، خط قرمز ما ولایت و رهبری است، فضای دو قطبی موجب استهلاک جامعه می‌شود و مانع تحقق آرمان‌های انقلاب است.


استفاده از ظرفیت همه جناح‌های سیاسی رویکردی هوشمندانه است 


وی با اشاره به تلاش رئیس‌جمهور برای دعوت از همه جناح ها برای حل مشکلات کشور گفت: هرجا که بتوانیم از ظرفیت های درونی نظام و گروه‌های مختلف که چارچوب نظام و انقلاب، امام و شهدا را قبول دارند استفاده کنیم به نفع کشور است این رویکرد و این نگاه به دولت کمک می کند تا بتواند همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش را برای حل مشکلات جامعه بسیج کند و این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.


نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: نمونه این رفتار در گفتمان و رفتار شهید سلیمانی مشاهده شد که با همه گروه‌های سیاسی کار می‌کرد اما ذره‌ای از ولایت مداری و آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آمد. رئیس جمهور نیز از همه ظرفیت ها استفاده می کند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید