تهران از گسترش همکاری های آتی با آژانس در راستای استفاده صلح


تهران – ایرنا – معاون اول رییس جمهور بر ضرورت گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای توسعه صلح آمیز برنامه هسته‌ای تاکید کرد و گفت: تهران از گسترش همکاری‌های آتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای استفاده صلح آمیز از دانش هسته‌ای استقبال می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در دیدار «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر ضرورت رویکرد بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حوزه فعالیت کشورها در مورد انرژی اتمی از جمله در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران افزود: انتظار جامعه جهانی از آژانس این است که با نگاهی تخصصی و کارشناسی برنامه هسته ای کشورها را دنبال کند.


معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای توسعه صلح آمیز برنامه هسته ای تاکید کرد و ادامه داد: مبنای اصلی تشکیل آژانس بین المللی انرژی اتمی  کمک به توسعه و ترویج دانش صلح آمیز هسته ای در سراسر جهان است و تهران از گسترش همکاری های آتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای استقبال می کند.


مخبر با اشاره به اینکه تاریخ ایران نشان می دهد که مردمان این سرزمین در سراسر تاریخ به دنبال ترویج علم و دانش و کمک به بشریت بوده اند، گفت: در همین راستا ایران برای مصارف انرژی، صنعتی، سلامت، پزشکی و رفع نیازهای اساسی مردم خود به دنبال تکنولوژی صلح آمیز هسته ای است و باید در این زمینه به خودکفایی برسیم.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح هسته‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در سال های گذشته به نشانه ای از غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران برخورد نکرده است.


ایده های همکاری برای توسعه صلح آمیز برنامه هسته ای و ترویج این دانش در ایران عملیاتی و اجرایی شود


رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و نهایی شدن توافقات و انجام مذاکرات سازنده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد: امیدواریم در سفرهای آینده به تهران ایده های همکاری برای توسعه صلح آمیز برنامه هسته ای و ترویج این دانش در ایران عملیاتی و اجرایی شود.


وی با تأکید بر اینکه تمامی کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حق دارند از علم هسته ای برای مصارف سلامت و صنعتی و انرژی بهره برداری کنند، تصریح کرد: تعهد و همکاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین الملی انرژی اتمی به نفع مردم ایران و جهان است.


گروسی خاطرنشان کرد: پیشینه علمی و مذهبی کشور ایران نشان داده است که مردم ایران همواره به توسعه صلح و پیشرفت جهانی کمک کرده اند.



دیدگاهتان را بنویسید