جریمه ۸۵ میلیون دلاری زوم


 زوم به دلیل اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و گوگل و اجازه دادن به هکرها برای اختلال در تماس های ویدئویی با شکایت روبرو شد و اکنون ۸۵ میلیون دلار برای تسویه آن غرامت پرداخت می کند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت «زوم ویدئو کامونیکیشنز» برای تسویه شکایتی دسته جمعی در خصوص نقض قوانین حریم خصوصی کاربران، توافق کرده ۸۵ میلیون دلار غرامت بپردازد و سیاست‌های امنیتی خود را روشن کند.


به طور دقیق‌تر در این شکایت برنامه زوم متهم شده بود اطلاعات خصوصی کاربران را با فیس بوک، گوگل و لینکدین به اشتراک گذاشته و علاوه بر آن به هکرها اجازه داده در جلسات زوم اختلال ایجاد کنند. به این «زوم بمبینگ» ( Zoombombing )نیز گفته می‌شود. زوم بمبینگ زمانی اتفاق می‌افتد که فردی در جلسه زوم اختلال ایجاد می‌کند و محتوای مستهجن نشان می‌دهد، پیام‌های نژاد پرستانه پخش می‌کند و غیره.


البته اسناد مربوط به تسویه اولیه نیازمند تأیید قاضی دادگاهی در کالیفرنیا آمریکا است. آن دسته از مشترکان زوم که شکایت مذکور را ثبت کرده اند واجد شرایط دریافت ۱۵ درصد مبلغ اشتراک خود یا ۲۵ دلار( هرکدام بیشتر است) هستند. بقیه کاربران این نرم افزار نیز می توانند تا ۱۵ دلار دریافت کنند.


در کنار این موارد، زوم توافق کرده اقدامات امنیتی مختلفی انجام دهد مانند هشدار به کاربران هنگامیکه میزان یا دیگر شرکت کنندگان از اپ های طرف سوم در جلسات زوم استفاده می‌کنند. همچنین این شرکت تعهد می‌کند تا آموزش مخصوص درباره کنترل حریم خصوصی و اطلاعات را برای کارمندان فراهم کند.


به گفته قاضی این پرونده، زوم با توجه به بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات از شکایات مربوط به زوم بمبینگ تا حد زیادی در برابر شکایت کاربران مصون بوده است. این بخش از قانون شرکت‌های فناوری را از مسئولیت محتوایی که کاربران منتشر می‌کنند، مصون می‌کند.


در بیانیه این برنامه تماس ویدئویی آمده است: حریم خصوصی و امنیت کاربران از اولویت‌های ما است و اعتماد کاربران به خودمان را بسیار جدی می‌گیریم.


شکایت دسته جمعی علیه زوم در ۱۱ مارس سال جاری میلادی ثبت شده بود.



دیدگاهتان را بنویسید