جعجع دست به دامان عربستان و حاشیه نشینان خلیج فارس شد


تهران – ایرنا- سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی که مخالف نیروهای مقاومت در لبنان است، دوشنبه شب به صورت علنی دست به دامان عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حل بحران کشورش شد.


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری “عربی ۲۱”، جعجع وضعیت لبنان را بسیار پیچیده دانست و گفت که بحران اوکراین و روسیه نیز وضعیت لبنان را پیچیده‌تر کرده است؛ چرا که قیمت کالاهای مصرفی از جمله نان، سوخت و کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده است.


وی گفت: مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول تا پیش از انتخابات پارلمانی به نتیجه نخواهد رسید.


جعجع مدعی شد: آیا از الان تا ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) مردم را در دریای درد و رنج رها  می‌کنیم؟ طبیعتا نه. اما به هر روی، حسابی روی حکومت کنونی باز نمی‌کنم.


وی بدون اشاره به دخالت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحران لبنان مدعی شد:  تنها راه حل بحران کشور در کمک برادران حاشیه خلیج فارس و در صدر آن عربستان است.


جعجع گفت: از رهبران عربستان و حاشیه نشینان خلیج [فارس]می‌خواهم که در موضع خود نسبت به لبنان، بازنگری کنند.


وی همچنین گفت که وی به پیش از انتخابات، هیچ امیدی ندارد.


اظهارات جعجع درحالی بیان می شود که  سید حسن نصرالله مهرماه گذشته تأکید کرده بود که برنامه حزب نیروهای لبنانی ایجاد جنگ داخلی در لبنان است.


نصرالله این حزب را بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان دانست.


نیروهای لبنانی به رهبری جعجع مهرماه گذشته با هدایت نیروهای لبنانی (القوات اللبنانیه) دست به اقدام برای درگیری مسلحانه در منطقه «الطیونه» زد.


درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که شماری از عناصر وابسته به حزب القوات اللبنانیه به سمت راهپیمایی مسالمت آمیز حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به اظهارات قاضی پرونده انفجار بیروت تیراندازی کردند.


در این تیراندازی که به وسیله تک‌تیراندازان از ساختمان‌های مجاور محل تجمع صورت گرفته بود، هفت نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید