جمع بندی مذاکرات نیازمند تصمیم سیاسی آمریکاست


تهران – ایرنا – یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در وین گفت: تصمیمات سیاسی از سوی همه طرف های مذاکره و آمریکا همان چیزی است که برای جمع‌بندی مذاکرات لازم است.


وی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: تصمیمات سیاسی از سوی همه طرف های مذاکره و نیز آمریکا همان چیزی است که برای جمع‌بندی مذاکرات مورد نیاز است. 


این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در وین در عین حال گفت: جلسات کارشناسی و غیررسمی همواره میان ایران و سایر طرفها به صورت دوجانبه یا چندجانبه برگزار شده و خواهد شد.


به گزارش ایرنا، دور هشتم مذاکرات از ششم دی‌ماه سال جاری در وین آغاز شده و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.


علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت.


جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه می یابد.


با وجود پیشرفت قابل توجه مذاکرات، هنوز موضوعات مهمی باقی مانده است و توافق نهایی هنوز حاصل نشده است و زمان قطعی برای آن وجود ندارد. دستیابی به توافق نهایی، تنها با اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه واشنگتن در دسترس خواهد بود.




دیدگاهتان را بنویسید