حمایت ۲۴ هزار میلیارد تومانی از شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰




اعطای ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان‌ها در ۴ سال گذشته


تهران – ایرنا – معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اعلام کرد، این صندوق در دوره…


  • پرداخت دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها 

    تهران- ایرنا- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۲۴ هزار میلیارد تومان خدمات مالی امسال از سوی این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان در راستای حمایت از آنها پرداخت شد.


    علی وحدت در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: این صندوق در راستای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان بزرگ ترین نهاد مالی حمایت از فعالان این زیست بوم تشکیل و فعالیت خود را  از سال ۹۱ آغاز کرده است.


    وی خاطرنشان کرد: تاکنون این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده/ محصول/ بازار از شرکت های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین کرده است.


    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر است.


    وحدت یادآور شد: در همین راستا امسال این صندوق ۲۴ هزار میلیارد تومان خدمات مالی شامل تسهیلات، ضمات نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی پرداخت کرد.


    وی همچنین گفت:‌ خدمت تسهیلات شامل انواع تسهیلات قرض‌الحسنه (نمونه‌سازی، اشتغال‌زایی) و کم‌بهره (تولید صنعتی، لیزینگ و فروش اقساطی، سرمایه در گردش، تامین فضای کاری) است که متناسب با نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و توسعه شرکت قابل استفاده است.


    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: همچنین ضمانت نامه شامل صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی (ضمانت‌نامه‌های پیمان، حد اعتباری ضمانت‌نامه) مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌های همکار این صندوق و با هزینه‌های مالی پایین (در سپرده نقدی مورد نیاز و کارمزد صدور) است.


    وحدت یادآور شد:  خدمات سرمایه‌گذاری شامل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در طرح‌های دانش‌بنیان، طرح‌های نوآورانه و استارتاپ‌ها با هم‌سرمایه‌گذاری نهادهای مالی و پژوهشی (صندوق‌های پژوهش و فناوری و …) و همچنین مشارکت در تاسیس صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی است، همچنین خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، شامل حمایت‌های بلاعوضی است که در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان به شرکت‌ها ارایه می‌شود.


    وی تصریح کرد: این حمایت‌ها دربردارنده خدمات متنوع شامل آموزش، مشاوره، رتبه‌بندی رقابت‌پذیری، حفاظت از مالکیت فکری، توسعه بازار، اخذ استانداردها و مجوزها، رویدادها و شبکه‌سازی است.


    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت:  این صندوق علاوه بر شرکت های دانش بنیان به شرکت های فناور غیر دانش بنیان نیز با همکاری صندوق های پژوهش و فناوری در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور کمک می کند.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


  • دیدگاهتان را بنویسید