خوشبینی اردوغان به نتایج دیدار وزرای خارجه روسیه و اوکراین در


تهران – ایرنا – رئیس جمهوری ترکیه با خوش بینی نسبت به نتایج نشست فردا – پنجشنبه – وزرای خارجه روسیه و اوکراین که قرار است به میزبانی ترکیه در آنتالیا برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که این نشست به آتش بس دائمی در اوکراین منجر شود.


به گزارش ایرنا، روزنامه الشرق قطر امروز (چهارشنبه) به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نوشت: امیدواریم نشست وزرای خارجه روسیه و اوکراین در آنتالیا به آتش بس دائمی در اوکراین منجر شود.
با وساطت ترکیه، وزرای خارجه روسیه و اوکراین قرار است در روز پنجشنبه (۱۰ مارس-۱۹ اسفند) در آنتالیا با یکدیگر دیدار کنند.
در این پیوند، مسکو روز دوشنبه تایید کرد که برگزاری دیدار بین وزرای خارجه روسیه و اوکراین با حضور همتای ترکیه‌ای آنها در حاشیه نشست دیپلماتیک «آنتالیا» را که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود، در برنامه دارد.
بر اساس توافقی که طی تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه و به ابتکار طرف ترکیه انجام شد، قرار است دیداری بین «سرگئی لاوروف» وزریر خارجه روسیه و «دمیتری کولیبا» وزیر خارجه اوکراین با حضور «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شود.
الشرق قطر همچنین به نقل از رئیس جمهوری ترکیه نوشت: ذهنیتی که بین مظلومان بر اساس مذهب، نژاد و رنگ پوست تمایز قائل می‌شود، ربطی به انسانیت و تمدن ندارد.
اردوغان در عین حال تصریح کرد که تعقیب مردم روسیه، دانشجویان و هنرمندان این کشور، در صحنه بین المللی امری غیرقابل قبول است.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.



دیدگاهتان را بنویسید