در عین اختلاف نظر با همه کار می کنیم


تهران-ایرنا- مدیر شبکه مستند سیما گفت: سیاست ما حمایت از مستندسازانی است که در جهت منافع ملی حرکت می‌کنند.


به گزارش ایلنا، محسن یزدی (مدیر شبکه مستند سیما) که در تابستان سال ۱۳۹۹ به ریاست این شبکه منصوب شد، درباره حضور این شبکه در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: امسال از طرف شبکه مستند، ۴ فیلم در جشنواره حقیقت پانزدهم حضور دارد. 


وی افزود: شبکه مستند برای جشنواره سینماحقیقت ویژه برنامه دارد که همزمان با برگزاری آن روی آنتن می‌رود. ما همواره علاقه داریم تا ارتباط شبکه مستند با مستندسازان بیشتر و گسترده شود. 


قائم مقام اسبق شبکه سه سیما خاطرنشان کرد: در کشور مستندساز خوب کم نداریم و فضای رقابتی هم در این حوزه وجود دارد. ما هم تلاش می‌کنیم با بهترین‌های مستندسازها همکاری کنیم؛ به هرحال مخاطب توقع دارد اثری خوب از شبکه مستند تماشا کند. البته من نمی‌گویم که همه کارهای ما خوب بوده اما تمام تلاشمان را کرده‌ایم. 


وی اضافه کرد: ما با بسیاری از مستندسازهای درجه یک کشور یا قبلا همکاری کردیم یا اکنون در حال تولید کارهای مختلف هستیم. 


یزدی عنوان کرد: ممکن است از نظر سیاسی با برخی دوستانمان اختلاف نظر داشته باشیم؛ اما با کسانی که به منافع ملی و مردم، اهمیت می‌دهند می‌توانیم در کنار هم برای کشور و مردم کار کنیم. 


مدیر شبکه مستند با اشاره به برنامه‌های آینده این شبکه بیان کرد: همواره دوست داشتیم درباره موضوعاتی که عموما در جامعه با سکوت مواجه می‌شود، کار بسازیم. در زمان اتفاق‌های مهم، مردم به دنبال پاسخ هستند و اگر رسانه‌ها سکوت کنند، شایعه درست می‌شود و این مسئله طبیعی است. به عقیده من؛ اشتباه بوده که گاهی درباره اتفاق‌های تاریخ معاصر و مسائل سیاسی روز کشور سکوت کردیم و ما باید درباره آن‌ها حرف بزنیم. هر کجا که ما سکوت کردیم، دیگرانی ورود کردند که معلوم نبوده آیا حرفشان درست بوده یا خیر. 


وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ساخت مستندهای سیاسی و اجتماعی خط قرمزی وجود دارد یا خیر، گفت: خط قرمز یعنی اطلاعاتی که محرمانه است و افشای آن برای مردم و نظام آسیب‌رسان است. در هر کشوری اطلاعاتی مانند مسائل نظامی خط قرمز از جهت انتشار دارند؛ اما اتفاق‌هایی که رخ داده‌اند خطر قرمز نیستند. و از این جهت در روایت اتفاقات غیر از موارد مشخص و محدود خط قرمزی وجود ندارد. 


یزدی ادامه داد: معتقد هستم که برآیند عملکرد جمهوری اسلامی ایران مثبت بوده و نیت مسئولان و بزرگان خدمت به کشور است. حال در این بین اشتباهاتی هم صورت گرفته و باید صادقانه گفته شود؛ به هرحال نیت خیر بوده. درنتیجه موضوع باید رسانه‌ای شود تا اشتباه دیگری رخ ندهد. از نظر من اشتباه است اگر رسانه را در بستر زمان و به نفع تاریخ و کشور نگاه کنیم. این موارد باید مطرح شود تا اگر عملکردی خوب بوده، ادامه پیدا کند و اگر خطا بوده هم تکرار نشود. 


یزدی همچنین در پایان با اشاره به اینکه حامی مستندسازان در به تصویر کشیدن این دست از مسائل هستند، تصریح کرد: در این زمینه از مستندسازها حمایت می‌کنیم به شرط آن که همه ما به حقیقت پایند باشیم. 



دیدگاهتان را بنویسید