راهکار عمار حکیم برای خروج عراق از بن بست


تهران- ایرنا- رهبر جریان حکمت ملی عراق روز دوشنبه در پیامی، با تاکید مجدد بر اینکه جریان متبوع وی در دولت جدید عراق مشارکت نخواهد کرد ، همه گروه های سیاسی عراق را برای خروج از بن بست جاری به پای میز مذاکره فرا خواند.


به گزارش ایرنا از دفتر رسانه جریان حکمت ملی عراق در ایران، «سید عمار حکیم»، تاکید کرد: بن بست سیاسی جاری در عراق بر زندگی شهروندان تاثیر منفی داشته است و این تاثیر منفی با ناممکن بودن ارائه لایحه بودجه توسط دولت آغاز می‌شود.


وی خطاب به همه گروه‌های سیاسی گفت: برای همین از همه نیروهای سیاسی می‌خواهیم که مذاکرات و گفت‌وگوهای خود برای توافق برسر یک برنامه دولتی با مفاد مشخص و تعیین اولویت‌های مرحله آینده و نحوه حل بحران‌های بزرگ به خصوص بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و زیست‌محیطی را افزایش دهند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق از گروه‌های سیاسی خواست تا اختلافات کنونی را متوقف کنند تا بتوان به برنامه دولتی ملی‌ رسید که مشارکت در دولت آینده بر اساس آن برنامه باشد.


در همین حال، برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز شنبه گذشته از به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان به منظور انتخاب رئیس جمهوری این کشور اظهار تاسف و نگرانی کرد. او  از همه طرف ها خواست برای پایان دادن به بحران سیاسی با روحیه میهن دوستی وارد گفت و گوی جدی شوند.


صالح تاکید کرد: ادامه انسداد سیاسی با وجود چالش های بزرگی که کشور با آن روبروست، موضوعی غیرقابل قبول است.


نشست پارلمان عراق در روز شنبه برای تعیین تکلیف پست ریاست جمهوری به دلیل عدم مشارکت بیش از 120 تن از نمایندگان به حد نصاب نرسید و به جلسه آینده در روز چهارشنبه موکول شد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید