رسانه آمریکایی پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده سقوط خواهد کرد


نیویورک- ایرنا- تارنمای رسانه آمریکایی نیوزویک به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد کی‌یف پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسیه سقوط کند.


تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت آمریکا انتظار دارد کی یف پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسیه سقوط کند و در مدت کمی پس از آن، مقاومت اوکراین در مقابل حمله روسیه متوقف خواهد شد.


این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که تمرکز مسکو، محاصره نیروهای اوکراینی و وادار کردن آنها به تسلیم یا نابودی خواهد بود. آنها انتظار دارند که کی یف ظرف ۹۶ ساعت آینده تصرف شود و سپس رهبری اوکراین در حدود یک هفته بعد از آن سقوط خواهد کرد.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.


رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.





دیدگاهتان را بنویسید