رقابتی شدن بازار در گرو برگزاری نمایشگاه های مختلف و ارائه محصولی


تهران – ایرنا – عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: رقابتی شدن بازار در گرو برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و ارائه محصولی باکیفیت است و این امر نیز موجب رونق صادرات می شود.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی جدی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مواد اولیه، ماشین آلات، یراق آلات، صنایع چوب و مبلمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و تأثیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بر رونق تولید و صادرات به خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه به ویژه در حوزه صنعت موجب آشنایی تولیدکنندگان مختلف با یکدیگر شده و از طرفی شرکت ها به واسطه آشنایی با تامین کنندگان، می‌توانند رونق جدی در شرکت خود و در نتیجه در تولید به وجود بیاورند.  


جدی افزود: یکی دیگر از اهداف نمایشگاه جذب مشتری است و در حال حاضر مردم یا افرادی که به دنبال خرید عمده محصول هستند، نمی دانند که جنس باکیفیت را از کجا تهیه کنند، لذا برگزاری نمایشگاه موجب جذب مشتری برای کالاهای باکیفیت نیز می شود.


عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در نمایشگاه اکثر تولیدکنندگان دور هم جمع می شوند و برای اینکه بتوانند مشتری جذب کنند در تلاش برای ارائه محصولی با کیفیت هستند لذا یکی دیگر از مزیت های برگزاری نمایشگاه رقابتی شدن بازار است و این همان هدفی است که در بازار می تواند به نفع مصرف کننده باشد.


وی گفت: این نمایشگاه ها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که قوی برگزار شود و قوی برگزار شدن نمایشگاه نیز زمانی رخ می دهد که صادرات محور باشند. اگر نمایشگاه اقدام به ارائه محصولی با کیفیت کند و نوعی رقابت بین تولیدکنندگان برای جذب مشتری اتفاق بیفتد در این صورت علاوه بر مشتریان داخلی، تجار خارجی نیز جذب نمایشگاه می شوند و همین امر موجب رونق صادرات در کشور می شود.


جدی بیان کرد: نمایشگاهی موفق است که بتواند در مرحله اول مشتری جذب کند و در مرحله دوم نیز تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه را با یکدیگر آشنا کند.  


نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید زمانی در کشور رونق پیدا خواهد کرد که به سمت رقابتی شدن بازار برویم و یکی از اقداماتی که موجب رقابتی شدن بازار می شود، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه بین المللی مواد اولیه، ماشین آلات و صنایع چوب است.  


وی تاکید کرد: رقابتی شدن بازار موجب تولید محصول باکیفیت خواهد شد و این امر نیز موجب رونق صادرات می شود، لذا در مجموع می توان نتیجه گرفت که برگزاری نمایشگاه می تواند در شرایط فعلی اقتصادی کشور به نفع مردم باشد.




دیدگاهتان را بنویسید