روسیه خواستار تسلیم نیروهای اوکراینی در ماریوپول شد


تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از نیروهای اوکراینی در شهر بندری ماریوپول خواست تا سلاح های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند.


به گزارش خبرگزاری تاس، میخائیل میزینتسف مدیر مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه در بیانیه ای خطاب به نیروهای اوکراینی اعلام کرد: سلاح های خود را زمین بگذارید. یک فاجعه انسانی وحشتناک رخ داه است.


وی به نیروهای اوکراینی تضمین داد، تمام کسانی که سلاح هایشان را زمین بگذارند یک مسیر امن برای خروجشان از ماریوپول ایجاد می شود.

میزینتسف افزود که کریدورهای بشردوستانه برای غیرنظامیان به سمت شرق و به سمت غرب برای خروج از ماریوپول در ساعت۱۰ صبح به وقت مسکو در روز دوشنبه باز می شود. 


او گفت که اوکراین تا ساعت ۵ صبح به وقت مسکو فرصت دارد به پیشنهاد کریدورهای بشردوستانه و زمین گذاشتن سلاح پاسخ دهد.

میزینتسف گفت که “راهزنان”، “نئونازی ها” و ناسیونالیست های اوکراینی دست به “ترور توده ای” زده اند و در شهر دست به کشتار زده اند.

این مقام نظامی روسیه تشریح کرد که مسکو از سلاح های سنگین در ماریوپل استفاده نمی کند و روسیه ۵۹ هزار و ۳۰۴ نفر را از شهر خارج کرده اما ۱۳۰ هزار غیرنظامی به عنوان گروگان در آنجا باقی مانده اند. 

وی افزود که ۳۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر از آغاز عملیات نظامی، توسط روسیه از اوکراین خارج شدند.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه می‌گوید که «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین برای خلع سلاح و از بین بردن ایدئولوژی نازیسم ضروری بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید