روسیه سخنان رئیس جمهور اوکراین درباره دونباس را بی شرمانه خواند


مسکو – ایرنا – ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با انتقاد از اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در باره منطقه دونباس، این سخنان را بی شرمانه خواند و زلنسکی را فرد سنگدل و سودجو توصیف کرد.


به گزارش ایرنا، زاخارووا شنبه شب در کانال تلگرامی خود از سخنان زلنسکی گه گفته بود ساکنان منطقه دونباس در تیراندازی‌ها پیشگام می‌شوند، انتقاد کرده و وی را سنگدل خواند.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه سعی می‌کنم بدون احساسات سخن بگویم، اظهار داشت: هر چند که در شرایط کنونی (در مورد دونباس) به زحمت می‌توانم جلوی احساسات خود را بگیرم.


وی افزود: باتوجه به این واقعیت تلخ که در چند سال چه تعداد از ساکنان جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک کشته شده‌اند، فقط فرد سنگدل می‌تواند این گونه در مورد ساکنان منطقه دونباس بگوید که آنها خود تیراندازی می‌کنند. 


سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا مستقر در اوکراین گزارش کرده است که بخش عمده تیراندازی‌ها از مناطق تحت کنترل نیروهای اوکراینی صورت می‌گیرد.


وی افزود: احتمالا به همین دلیل واشنگتن ناظران آمریکایی عضو این گروه را فراخواند تا شاهدان آمریکایی برای این حوادث وجود نداشته باشد. زیرا آنها می‌توانستند دولت خود را به دروغگویی متهم کنند. 


گزارش‌ رسانه‌های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از سوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید