سازمان ملل نزدیک به ۶۸۰ هزار نفر از اوکراین خارج شدند


تهران- ایرنا- آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کردکه از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین نزدیک به ۶۸۰ هزار نفر از این کشور خارج شدند.


به گزارش سه شنبه شب ایرنا، فیلیپ گراندی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پیام توییتری نوشت: تعداد افرادی که از اوکراین به کشورهای همسایه گریختند به ۶۷۷۰۰۰ نفر رسیده است.


وی افزود: آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد و شرکای غیردولتی آن‌ها برای حمایت از افراد آسیب‌دیده در داخل اوکراین و پناهندگان اوکراینی در منطقه، درخواستی از کمک‌کنندگان به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار ارائه کرده‌اند.


به نوشته گاردین، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین پیش بینی کرد که بیش از چهار میلیون پناهنده اوکراینی ممکن است در نهایت به حمایت و کمک در کشورهای همسایه نیاز داشته باشند.


بیش از نیمی از افرادی که از اوکراین فرار کرده‌اند به لهستان رفته‌اند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳۷۷ هزار ۴۰۰ نفر این کار را انجام داده‌اند.


براساس این گزارش، اکثر افرادی که از اوکراین به کشورهای همسایه سفر می کنند زنان و کودکان از تمام نقاط اوکراین هستند.


وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند.


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی به پارلمان اروپا گفت: همه شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره نیروهای روسیه قرار گرفته اند.


زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی تلقی کنند.



دیدگاهتان را بنویسید