سامانه هوشمند اشتغال بهزیستی راه اندازی می شود


تهران – ایرنا – سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از برنامه‌ریزی برای راه اندازی سامانه هوشمند اشتغال بهزیستی موسوم به «سهاب» در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: به دنبال هوشمندسازی فرایندها و رفع موانع برای دستیابی جامعه هدف به خدمات اشتغال و کارآفرینی هستیم.


سیدمحمد حسن صافی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهبود کیفیت خدمات، اصل لازم و ضروری است و سامانه سهاب به ما کمک می کند نیازهای جامعه مددجویی در حوزه آموزش، اشتغال و فروش محصول احصا و آسیب شناسی شود یا ارتقا یابد.


وی تاکید کرد: این سامانه، هدف‌گذاری ما را در حوزه اشتغال و کارآفرینی بهتر می کند و نظارت بر راهبری سیاست‌های دفتر اشتغال بهزیستی را بهبود می‌بخشد.


 سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین از طریق این سامانه، جذب مشارکت خیرین، صاحبان صنایع و مشاغل و تمام افراد و ارگان ها می توانند به هر نحوی در این زمینه کمک کنند، در حقیقت این سامانه  ظرفیت های بیرون سازمان را به ما بهتر معرفی می کند.


صافی افزود: همه فرایندهای حاکم بر اشتغال سازمان با اتحاد رویه در این سامانه پیاده می شود و در واقع تجمیع منابع هزینه اثربخش بالا و تصمیم گیری براساس اطلاعات درست بر بستر این سامانه اتفاق می افتد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۹۹ تعهد تسهیل گری اشتغال جامعه هدف برای ۵۶ هزار و ۷۱۶ نفر بوده است که با تحقق ۱۰۷درصدی این شاخص؛ برای ۶۰ هزار و ۸۱۳ نفر ایجاد شغل شده است که از این تعداد برای ۴۱ هزار و ۴۰۸ نفر از محل اعتبارات تبصره ۱۶، اشتغال ایجاد شده است.  همچنین در سال گذشته ابلاغ اعتبار بانک مرکزی در خصوص بند “ب”تبصره ۱۶مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ، ۱۷۵۰ میلیارد تومان جذب قطعی صورت گرفته است.


وی با اشاره به اقدامات سال ۱۴۰۰ در زمینه تسهیل گری اشتغال جامعه هدف نیز گفت: تعهد سازمان بهزیستی در سال جاری، ایجاد اشتغال برای ۶۰ هزار و ۱۱۹ نفر بوده است که با تحقق ۷۱ درصدی هدف؛ موفق به ایجاد شغل برای ۴۲ هزار و ۸۷۲ نفر شده است. همچنین ابلاغ اعتبار بانک مرکزی برای بند «ب» تبصره ۱۶ رقم ۳ هزار میلیارد تومان بوده است که به دلیل عدم ابلاغ برخی بانک های عامل و مانده سهمیه در برخی بانک ها؛ ۳۱ درصد از این مبلغ جذب شده است و  ۱۶ هزار و ۵۶ نفر از تسهیلات آن بهره مند شده اند.


وی درخصوص پرداخت کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان (ماده  ۱۲ قانون حمایت از حقوق  افراد دارای معلولیت) نیز گفت:سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۲ نفر از افراد دارای معلولیت، مشمول این کمک هزینه بوده اند که مبلغ ۲۳۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است اما برنامه ریزی و هدف گذاری برای تامین اعتبار این شاخص در سال جاری مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای ۳۵۱۵ نفر از  افراد دارای معلولیت می باشد که در مرحله اول مبلغ ۳ میلیارد تومان تامین اعتبار و توزیع شده است و مرحله دوم نیز در دست توزیع استانی است.





آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید