سخنگوی دولت سواحل آزادشده باید برای بهره مندی همه مردم آماده سازی


تهران – ایرنا – سخنگوی دولت گفت: سواحل آزاد شده باید برای طبیعت‌گردی و گردشگری مبتنی بر ظرفیت ساحل و بهره‌مندی همه مردم، فضاسازی، آماده‌سازی و مناسب‌سازی شود.


علی بهادری جهرمی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره طرح آزادسازی سواحل و توسعه گردشگری دریایی و ساحل افزود: اساسا اعتقاد دولت این بود که بهره‌برداری سواحل از حقوق شهروندی و متعلق به همه مردم است و همه باید به صورت برابر از آن بهره‌مند شوند. 


سخنگوی دولت گفت: دستور رئیس‌جمهور برای آزادسازی سواحل با اقدام جهادی همه دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های خارج از دولت مانند صداوسیما، نیروهای مسلح و قوه قضاییه انجام شد؛ همه همکاری و همدلی کردند و اکنون دسترسی مردم بهتر و راحت‌تر شده است. 


وی توضیح داد: البته برای بهره‌برداری عمومی از سواحل آزادشده در بخش گردشگری، باید در این مناطق آماده‌سازی‌هایی هم انجام شود، فضاسازی‌های مناسب برای بهره‌مندی همه مردم باید صورت بگیرد تا امسال و سال‌های آینده همه مردم هر چه بیشتر از شیرینی طبیعت‌گردی و گردشگری مبتنی بر ظرفیت سواحل به صورت برابر استفاده کنند. در سند تحول دولت در بخش گردشگری برای این موضوع راه‌ها و شیوه‌هایی هم در نظر گرفته شده است. 


دبیر هیات دولت درباره سند تحول دولت گفت: این سند به دستگاه ها ابلاغ شده است. دولت معتقد است به جای مراسم‌های نمادین رونمایی، باید وارد اجرا شد. این سند به اطلاع عموم مردم هم رسیده و منتشر شده و اکنون در حال اجرا است. البته مفاهیم مشترک کلی و قطعی سند از ابتدای دولت سیزدهم در حال اجرا بود. دولت با سرعت زیاد تلاش می‌کند به سمت تحقق اهداف سند حرکت کند.



سخنگوی دولت: سواحل آزادشده باید برای بهره‌مندی همه مردم آماده‌سازی شود



دولت تعطیل بردار نیست/هر لحظه پیگیر امور مردم هستیم
بهادری جهرمی درباره نوروز و فعالیت های دولت در ایام تعطیلات اظهار داشت: کار دولت که تعطیلی ندارد، اتفاقا پایان سال و تعطیلات نوروز روزهای پرکارتری برای دولت و همکاران ما است؛ ستاد هماهنگی خدمات سفر نمونه بارزی از کار بدون وقفه، برای سفر امن و ایمن، برای آرامش و آسایش مردم است. 


سخنگوی دولت گفت: حضور و فعالیت ۲۳ دستگاه از مدیران ارشد تا مدیران میانی در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نشان از همین هماهنگی و فعالیت در ایام تعطیل است. همچنین استانداران و معاونان و مدیران کل استانی، فرمانداران و بخشداران هم در سطح استانی و شهرستانی ستاد، از چند ماه قبل تا نوروز بیش از یکهزار و ۲۰۰ جلسه داشته‌اند، از روزهای پایانی اسفند هم شبانه روز در تلاش بودند و اتفاقا اوج کارشان بود. بسیاری از آنها حتی زمان تحویل سال در محل کار بودند و در کنار خانواده نبودند. 


دبیر هیات دولت افزود: اعضای هیات دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سیاست‌خارجی و سایر دستگاه‌ها، همه لحظات را برای تامین آرامش و امنیت مردم کار می‌کنند. نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید چهارشنبه -سوم فروردین ۱۴۰۱ – تشکیل شد. به غیر از دو سه وزیر که در سفر و ماموریت کاری بودند تقریبا همه اعضای کابینه در جلسه حضور داشتند، جلسه ستاد تنظیم بازار هم طبق روال تشکیل شد. پنجشنبه و جمعه هم تعطیل نبود، البته این اقدامات طبیعی است زیرا تعهد داریم و باید هر لحظه پیگیر امور مردم باشیم. 


وی افزود: سفر استانی رئیس جمهور در ابتدای سال نو به استان خوزستان بود، هفته پیش هم دولت به استان خراسان رضوی سفر داشت. در دولت مردمی کار حتی برای یک لحظه هم متوقف و تعطیل نمی‌شود.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید