سفرهای جاده ای ۳۸ درصد افزایش یافت


تبریز – ایرنا – جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۳۸ درصدی سفرهای جاده ای در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.


سردار قاسم رضایی روز سه شنبه در تبریز گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده است، تا پایان روز اول فروردین، بیش از ۱۲ میلیون تردد بین جاده ای توسط دوربین های تردد شمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ثبت شده است .
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۶ روز نخست طرح سفرهای نوروزی، ۸ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۴۱ تردد بین استانی ثبت شده بود که مقایسه این رقم با ترددهای امسال که ۱۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۲۲ تردد بوده است حاکی از رشد ۳۸ درصدی ترددهای بین استانی در نوروز امسال است.


سردار رضایی در خصوص سوانح رانندگی مسافرت‌های نوروزی در کشور هم گفت: متاسفانه از زمان اجرای طرح نوروزی تا صبح امروز ۲ فروردین ماه، ۱۸۷ فقره تصادف فوتی در کشور رخ داده که منجر به مرگ ۲۴۷ تن شده است.


وی گفت: از این تعداد ۳۳ نفر در شهرها و ۲۱۴ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند.


سردار عبدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: تمهیدات قابل توجهی اندیشیده شده و تمامی جاده‌های حادثه خیز تحت رصد پلیس است و به لحاظ تامین امنیت نیز نیروها در جاده‌ها حضور فعال دارند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید