سوریه حجم اطلاعات دروغین غرب درباره تحولات اوکراین گسترده است


تهران – ایرنا- بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه دوشنبه شب خاطرنشان کرد: حجم اطلاعات گمراه کننده و دروغین غرب درباره تحولات اوکراین بسیار گسترده و قابل توجه است.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری “سانا” سوریه، الجعفری که با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت وگو کرده است، در این باره گفت: اقدامات ظالمانه و یکجانبه غرب علیه سوریه در طول سالیان گذشته که اینک علیه روسیه نیز درحال شکل گیری است، براساس منشور سازمان ملل غیرقانونی است.


وی بر ضرورت یافتن ساز و کارهای جدید برای تعامل میان کشورهایی که غرب این گونه اقدامات یکجانبه را علیه آنها تحمیل کرده است، تأکید کرد.


معاون وزیر امورخارجه سوریه افزود: تروریست‌های سوریه و نئو نازی‌ها در اوکراین از یک جریان خط می‌گیرند.


الجعفری در بخش دیگری از سخنانش به عملیات اشغالگرانه آمریکایی‌ها در کشورش اشاره کرد و گفت: نقش اشغالگران آمریکایی در نقل و انتقال تروریست‌ها در داخل خاک کشورمان و تلاش برای احیای آنها به صورت مستند ثبت شده است.


معاون فیصل المقداد درخصوص نقش روسیه در جهان نیز گفت: هیچ کس قادر به نادیده گرفتن نقش روسیه در ایجاد تعادل بین المللی نیست.


وی اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دست زدن به عملیات نظامی در اوکراین را دفاعی و نه تهاجمی دانست.


در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.



دیدگاهتان را بنویسید