عزت اللهی صعود از مرحله گروهی جام جهانی آرزو نیست



P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش ایرنا؛ «سعید عزت اللهی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: تیم ما در تعطیلات نیم فصل حضور دارد اما از تمرینات غافل نیستیم. مصدومیتی ندارم و از هر نظر آماده هستم. هر فوتبالیستی در دوران بازی اش فراز و فرود دارد و ممکن است گاهی افت کند. در زمان حضور کی روش هم توانستم در ترکیب ثابت حضور داشته باشم، اما وقتی آن مصدومیت برای من پیش آمد، سرمربی تیم ملی نیز تغییر کرد و ویلموتس آمد. اتفاقات دیگری نیز رخ داد تا شرایط برایم کمی سخت شود.


وی افزود: مصدومیت بلند مدت وضعیتی است که آرزو می کنم، هیچ فوتبالیستی آن را تجربه نکند. بازیکن در این شرایط برای بازگشت به فرم قبلی باید دو سه برابر تلاش کند تا بتواند به جایگاه قبلی بازگردد. با آمدن اسکوچیچ شرایط تیم ملی تغییر کرد و در شرایطی پا به میدان بحرین می‌گذاشتیم که واقعا مسئله مرگ و زندگی در میان بود و کوچک‌ترین اشتباه می توانست منجر به حذف تیم ملی شود.


عزت اللهی: صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی آرزو نیست


هافبک تیم ملی ایران تصریح کرد: ما بازیکنان تیم ملی هم به دلیل حساسیت بسیار بالای آن مسابقات تحت فشار بودیم. حتی ممکن بود در صورت عدم نتیجه گیری، زندگی فوتبالی ما بازیکنان هم تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر تیم ملی نمی توانست موفق شود، این نسل از فوتبال ایران می سوخت و حیف بود که این تعداد بازیکن بااستعداد و باکیفیت نتوانند در جام جهانی حاضر شوند. با رفع مصدومیت به اردوی تیم ملی برگشته و توانستم خواسته های اسکوچیچ را در زمین پیاده کنم و با گذشت زمان این اعتماد بیشتر شد. وقتی که اعتماد بین سرمربی و بازیکن قوی باشد کارایی طرفین افزایش پیدا می کند.


عزت‌اللهی در مورد حمایت‌های صورت گرفته از تیم ملی ادامه داد: همه دست به دست هم دادند و تلاش کردند که تیم ملی موفق شود و این همت بازیکنان، کادر فنی و پشتیبانی فدراسیون فوتبال بود که پای کار آمدند و در آن برهه زمانی حضورشان قوت قلب بود. نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم و باید حتما صادق باشیم. فدراسیون به تنهایی نمی تواند بار تمامی مشکلات و مسائل را به دوش بکشد و باید سایر نهادها و ارگان ها بیایند و برای تیم ملی ایران و ارج نهادن به نام کشور ایران کمک کنند. همان‌طور که در جام جهانی روسیه هم برد تیم ملی به نام ایران نوشته شد و فرد و نام شخص خاصی در بین نبود. در این شرایط هم همه باید در حد توان کنار تیم ملی باشند و کمک کنند و بتوانیم دست در دست هم مشکلات را برطرف سازیم.


عزت اللهی: صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی آرزو نیست


وی در رابطه با دو بازی آینده تیم ملی و احتمال صعود پس از بازی با عراق اعتقاد داشت: فوتبال قابل پیش بینی نیست و ممکن است هزار و یک اتفاق رخ دهد. با تمام وجود سعی خواهیم کرد حالا که میزبان هستیم، یک نتیجه خوب و عالی کسب کنیم و اگر حضور تماشاگران میسر باشد و بتوانیم در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران به میدان برویم، دوست داریم کنار تماشاگران خودمان جشن صعود را برگزار کنیم. سعی ما این است در همان بازی اول کار را تمام کنیم تا استرسی برای سایر بازی ها نداشته باشیم.


این بازیکن تیم ملی در رابطه با احتمال صعود از مرحله گروهی جام جهانی گفت: صعود از مرحله گروهی را نمی توانیم در قالب یک آرزو بیان کنیم، بلکه باید برای به دست آوردنش، بجنگیم. با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد بسترهای لازم می توان به این موضوع فکر کرد.



دیدگاهتان را بنویسید