مارین لو پن نبرد بزرگ برای انتخابات پارلمانی فرانسه را رهبری


تهرا- ایرنا- “مارین لو پن” نامزد شکست خورده انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه از آغاز نبرد بزرگ برای انتخابات پارلمانی این کشور به رهبری وی با هدف کسب اکثریت کرسی‌های این مجلس خبر داد.


به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فگارو، لو پن یکشنبه شب از دفتر مرکزی خود در منطقه ۱۶ پاریس اعلام کرد: به تعهدم به فرانسه و فرانسوی‌ها ادامه خواهم داد.


وی اضافه کرد: با وجود ۲ هفته روش‌های خشونت‌آمیز و ناعادلانه، نسبت به این واقعیت که ایده‌هایی که ما نماینده آن‌ها هستیم در شب انتخابات به رکورد جدیدی می‌رسد، درود می‌فرستم.


لو پن ادامه داد: نتیجه انتخابات به خودی خود نشان دهنده یک پیروزی چشمگیر است.


وی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر از هموطنان ما حزب “مجمع ملی” را انتخاب کرده‌اند، گفت: من از کسانی که در دور نخست انتخابات به من اعتماد کردند و از میلیون‌ها نفری که در دور دوم به ما پیوستند، عمیق‌ترین تشکرها را دارم.


این نامزد مغموم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که برای دومین بار در دور دوم شکست خورده است، اظهار داشت: این فرانسه فراموش شده، اما ما آن را فراموش نمی‌کنیم و مصمم‌تر از همیشه هستیم.


وی ادامه داد: برای جلوگیری از انحصار قدرت‌ها توسط برخی، بیش از هر زمان دیگری به تعهد خود به فرانسه و فرانسوی‌ها با انرژی، پشتکار و محبتی که شما از من سراغ دارید، ادامه خواهم داد.


رهبر حزب مجمع ملی از راه‌اندازی نبرد بزرگ انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی فرانسه خبر داد.


لو پن افزود: من این نبرد را در کنار همه کسانی که با امانوئل مکرون مخالفت کرده‌اند و همه کسانی که ملت را به آغوش می‌کشند، رهبری خواهم کرد.


وی ادامه داد: ما می خواهیم همه کسانی را از هر کجا که می‌آیند و می‌خواهند نیروهای خود را علیه مکرون جمع کنند، متحد کنیم.


امانوئل مکرون برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد و برای یک دوره پنج ساله بار دیگر کرسی الیزه را از آن خود کرد.


مکرون یکشنبه شب با کسب ۵۸ درصد آرا در برابر ۴۲ درصد آرایی که مارین لو پن رقیب وی از حزب راست افراطی “مجمع ملی” کسب کرد، پرچمدار دوازدهمین انتخابات جمهوری پنجم فرانسه شد و پیروزی خود در انتخابات ۲۰۱۷ را تکرار کرد.


بر اساس نتایج منتشر شده، ۲۸.۸ درصد در دور دوم انتخابات امسال غایب بودند؛ موضوعی که در انتخابات اخیر این کشور به یک چالش تبدیل شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید