مجوز فوق العاده خاص برای جبران زحمات کارکنان حوزه سلامت برقرار


تهران – ایرنا – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ایجاد انگیزه و جبران زحمات کارکنان حوزه سلامت، پیشنهاد صدور مجوز برای پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان وابسته به حوزه سلامت این وزارتخانه را به دولت ارایه کرده است.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت، با توجه به مسوولیت خطیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با بیماری کرونا و به منظور ایجاد انگیزه و جبرات زحمات و تلاش ایثارگرانه و شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت، وزارتخانه مذکور پیشنهاد پرداخت «فوق العاده خاص» برای کارکنان وابسته به حوزه سلامت این وزارتخانه را بر مبنای جمع ریالی حق شغل و شاغل ضرب در عدد ثابتی که از سوی هیأت امناء وزارتخانه تصویب می‌شود، جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در هیات وزیران ارایه کرده است.


پرداخت «فوق العاده خاص» به کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماده (۶۳) آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیأت علمی و بندهای (۱۵) و (۱۶) ماده (۵۴) آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیأت علمی پیش بینی شده است. همچنین به موجب پیشنهاد فوق، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است بار مالی ناشی از برقراری فوق العاده مذکور را تأمین کند.


لازم به ذکر است، پیشنهاد یاد شده هم اکنون در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت، مراحل کارشناسی را سپری می‌کند.


درخواست وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری تعدادی از اماکن ورزشی تخصصی در سطح استان ها به مدت سه سال به فدراسیون‌های ورزشی مربوطه


وزارت ورزش و جوانان با توجه به نیاز فدراسیون‌های ورزشی (هیأت‌های ورزشی) به بهره‌برداری از اماکن ورزشی تخصصی در سطح استان ها جهت آموزش و پرورش استعدادهای ورزشی کشور، پیشنهاد واگذاری تعدادی از اماکن ورزشی تخصصی واقع در استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان و لرستان به فدراسیون‌های ورزشی مربوطه در استان ها به مدت ۳ سال را به استناد تبصره (۵) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ارایه کرده است.


پیشنهاد اشاره شده اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت، مراحل بررسی کارشناسی را طی می‌کند.



دیدگاهتان را بنویسید