مشاور ویژه بشار اسد خواستار تقویت همکاری رسانه ای سوریه و ایران


تهران – ایرنا – مشاور ویژه «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه خواستار تقویت همکاری رسانه ای بین تهران و دمشق شد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «بثینة شعبان» ویژه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز (دوشنبه) در دیدار با «احمد نوروزی» معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 


بر مشارکت و همکاری سوریه و ایران در هدف و مسیری که نیازمند مشارکت موازی در کار رسانه است، تاکید کرد. 


وی با اشاره به اینکه در جنگ بین محور مقاومت و شرق از یک سو و کشورهای غربی از سوی دیگر رسانه‌ها نقش مکمل سیاست و اقتصاد را ایفا می‌کنند، تدوین برنامه‌ها و راه‌های نوین برای مخاطبان غربی با تمرکز بر کیفیت محتوای رسانه‌ای را ضروری دانست. 


مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه ایران در مذاکرات خود بر سر پرونده هسته‌ای درگیر جنگی چند جانبه است، افزود: اهمیت هماهنگی رسانه‌ای کمتر از هماهنگی در سایر زمینه‌ها نیست. 


شعبان در این دیدار که در آن درباره چشم‌انداز هماهنگی رسانه‌ای دو کشور برای مقابله با هجمه رسانه‌ای علیه کشورهای محور مقاومت تبادل نظر شد آمادگی خود را برای تبادل نظر و کار بر روی آن‌ها اعلام کرد و ابراز اطمینان کرد که ایران از مذاکرات هسته‌ای با پیروزی خارج خواهد شد. 


همچنین معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سوریه از جایگاه ویژه‌ای در رسانه‌های ایران برخوردار است، اظهار داشت: ایران مطمئن است که سوریه در جنگ عظیمی که در سال‌های گذشته با آن مواجه شد پیروز خواهد شد. 


«احمد نوروزی» با بیان اینکه رسانه بخشی از امنیت ملی و رکن اصلی حکومت است، افزود: جنگ رسانه‌ای که با امپراطوری رسانه‌ای غرب در پیش داریم، جنگی مستمر است که متوقف نمی‌شود و برای مقابله با آن باید همه امکانات و تجهیزات خود را بسیج کنیم و فعال باشیم و نسبت به رسانه‌های غربی منفعل نباشیم. 


وی اظهار داشت: دلیل مبارزه غرب با رسانه‌های ما تاثیر قوی آن‌ها در محافل اجتماعی غرب است و برای تداوم و توسعه این رسانه‌ها باید برنامه‌های مشترک لازم ترسیم شود.




دیدگاهتان را بنویسید