معاون رئیس جمهور فناوری هسته ای در خدمت مردم قرار می گیرد


آبادان – ایرنا – معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دولت سیزدهم فناوری هسته‌ای را به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد.


به گزارش ایرنا، محمد اسلامی جمعه شب در مراسم افتتاحیه جشنواره ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، انرژی هسته‌ای، فناوری فضایی، نانوتکنولوژی و فناوری اطلاعات را حوزه‌های قدرت آفرین دانست و اظهار داشت: اگر کشوری به این فناوری‌ها مجهز شود یعنی دارای اقتدار است.


وی  با بیان اینکه امروز در همه این عرصه کشور دارای ظرفیت‌های قابل اتکا است، تصریح کرد: در بخش انرژی هسته‌ای عمده تلاش‌ها در غنی‌سازی بسیار ارزشمند بوده و پیشرفت‌های خوبی در آن حاصل شده است.


رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در دولت سیزدهم تمام تلاش بر این است که کاربری‌های فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و اقتصاد کشور به ویژه در استان خوزستان در بخش کشاورزی و سلامت مورد استفاده قرار گیرد و در اقتصاد کشور و خانواره‌های مردم نقش آفرینی کند.


وی فناوری هسته‌ای را پیشرفته و اقتدار آفرین برای کشور دانست و افزود:دشمن برنمی‌تابد این فن‌آوری در اختیار سایر کشورها باشد و این دکترین راهبرد امنیت ملی آمریکا است که با دیپلماسی و زور اهداف خود را محقق کند ولی در قبال ایران هیچگاه به هدف خود نرسیده است.


اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت تا پیچ و مهر فن‌آوری هسته‌ای کشور را باز کند ولی به خواسته خود نرسید و امروز در فناوری پروژه آب سنگین که با همت دانشمندان به ثمر رسیده، با کاربردهای موثر در سلامت و صنعت پزشکی پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است.


وی ادامه داد: در رژیم سابق ساخت ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای بسته شد و بعد از ۴۲ سال استکبار و در راس آنها آمریکا اجازه ندادند این قراردادها عملی شود و نیروگاه هسته‌ای در کشور ساخته شود. 


رییس سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در خصوص ساخت نیروگاه هسته غفلت شده است و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.


وی ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور را روز اقدام و عمل در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نتوانست عظمت انقلاب اسلامی را درک کند و این تصور را داشت که این نظام فقط ۶ ماه دوام داشته باشد.


اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه در پنج سال گذشته کشور، در مسیر مستحکم و صحیح در حال حرکت است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید