مقام آلمانی قطع ارتباط روسیه با سوئیفت تبعات بشردوستانه دارد


تهران – ایرنا – «مایکل هارمز» مدیر اجرایی کمیته آلمانی روابط اقتصادی اروپای شرقی گفت که قطع احتمالی ارتباط روسیه با سوئیفت، تاثیراتی منفی بر امور بشردوستانه و اشخاص خواهد داشت.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وی افزود: معتقدم هرچقدر تحریم ها هدفمندتر باشد، بهتر است. قطع ارتباط(روسیه) با سوئیفت توصیه نمی شود، نه به این دلیل که بر اقتصاد آلمان تاثیر می گذارد، بلکه از این بابت که هدفی است که بسیاری از اشخاص و موضوعات بشردوستانه را تحت تاثیر قرار می دهد. سخت می توان گفت به چه بخش هایی ضربه می خورد. به همین دلیل گفتم تحریم های هدفمند، همواره بهتر است.


رسانه های خبری پیشتر با استناد به سخنان رئیس یکی از بانک های مرکزی در منطقه یورو گزارش دادند که تصمیم گیری در مورد احتمال حذف روسیه از سیستم سوئیفت طی چند روز آینده اتخاذ می شود. در خصوص زمان دقیق چنین اقدامی هنوز اطلاعی در دست نیست اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مخالفت‌ها با قطع دسترسی روس‌ها به سوئیفت کاهش یافته است.


در این میان، “برونو لومر” وزیر دارایی فرانسه روز جمعه گفت، قطع ارتباط روسیه با سوئیفت آخرین راه حل است و اتحادیه اروپا و ایالات متحده تصمیم گرفته اند فعلا ارتباط روسیه با سیستم بانکی سوئیفت را قطع نکنند. اما “کریستین لیندنر” وزیر دارایی آلمان  گفت که برلین آماده است که ارتباط روسیه با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت قطع شود. برلین پیشتر با این اقدام مخالفت کرده بود.


 به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد سومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.



دیدگاهتان را بنویسید