مهندسان با احساس مسئولیت راه خواجه نصیر را ادامه دهند


مراغه- ایرنا- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مهندسان باید با احساس مسئولیت در برابر خداوند و جامعه راه خواجه نصیر الدین طوسی را ادامه دهند.


آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: مهندسان متعهد و متخصص باید جامعه  را آراسته به عقلانیتی کنند که در کتاب اخلاق ناصری خواجه نصیر به آن تاکید شده است.


وی ادامه داد:  در این راستا، مهندسان و ناظران فنی در زمینه های مختلف به ویژه ساخت و سازها در برابر خداوند احساس مسئولیت کرده و باید پاسخگو بوده و خواجه نصیر گونه عمل کنند.


وی اضافه کرد: همچنین مهندسان باید در زمینه نظارت و کارهای عمرانی و فنی دقت و اهتمام کنند لیکن متاسفانه در ساخت و سازها نظارت مناسبی در کشور انجام نمی شود تا جایی که شاهد آسیب به ساخت و سازها هستیم.


خطیب جمعه مراغه گفت: خواجه نصیر منجم، ریاضیدان، فیلسوف و شخصیت بزرگی بوده و تالیفات و آثار تاثیرگذار و بزرگی داشته است.


آیت الله پورمحمدی افزود: اکنون نیز روز ولادت این شخصیت بزرگ علمی به عنوان روز مهندس نامیده شده و از این رو این مناسبت را  به مهندسان و کارشناسانی که راه این عالم را ادامه می دهند، تبریک می گویم.


وی با اشاره به نقش تاثیر گذار روحانیون و علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ اضافه کرد: علمای بزرگی چون مرحوم آیت الله کاشف الغطاء در برابر تجاوز بیگانگان در دوره قاجار ایستادند و بر مقاومت مردم در برابر آنان تاکید و توصیه می کردند.




دیدگاهتان را بنویسید