مکتب مدیریت شهید سلیمانی باید در وزارتخانه ها و ارگان های مختلف


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه در رابطه با شخصیت شهید سلیمانی نباید غفلت کنیم، گفت: باید مکتب مدیریت شهید سلیمانی در ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف ما تدریس و نگاه شهید سلیمانی به مردم تبیین شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه در آیین تقدیر از ناشران فعال در نشر و بازنمایی زندگی، شخصیت و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر، اظهار داشت: سال ۱۳۶۹ بود که جنگ تازه تمام شده بود و بعضی از کتابهای خاطرات جنگ منتشر شد و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای بر این کتاب‌ها یادداشت نوشتند درحالیکه آن روزها هنوز این تقریظ‌ها منتشر نمی‌شد.


وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب در تقدیر و تشویق از نویسندگان و ناشران به حدی اثرگذار بود که آن روزها آرزو می‌کردیم کاش در کشور صد جلد کتاب دفاع مقدس می‌خریدند، کسی نمی‌دانست که ادبیات دفاع مقدس چه ادبیاتی است و چه تاثیری دارد تا آنجا که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما برای صدور انقلاب اگر همه این یادداشت‌ها و کتاب‌ها را داشته باشیم کار بزرگی شکل پذیرفته است.


حجت‌الاسلام شیرازی تأکید کرد: حمایت جدی ایشان از فرهنگ دفاع مقدس امروز کار را به جایی رسانده است که ادعا می کنیم پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جمهوری اسلامی ایران کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس است. 


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به خاطره‌ای از حضور خود به همراه جمعی از فرماندهان سپاه در محضر رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: ایشان فرمودند از این دیدارها در طول سال بسیار است، اگر این کتاب‌های دفاع مقدس را قبل از سخنرانی آماده کنید یک کتاب به من معرفی کنید من حاضرم در سخنرانی اسم آن کتاب را ببرم، ۴ هزار تا ۵ هزار از آن چاپ کنید آن وقت خواهی دید مردم تمام این تیراژ را تهیه خواهند کرد. بعد فرمودند شما هم جلسات متعددی در سراسر کشور دارید شما هم این کار را انجام دهید. 


وی گفت: زمانی که اولین جلد فرهنگ جبهه چاپ شد، رهبری کتاب را مطالعه کردند، فرمودند قانع نشدم. رفتم در خانه به بچه‌ها گفتم کتاب را بخوانید قانع نشدند، قسمت‌هایی از این کتاب را برای خانواده خواندم بعد فرمودند ای کاش همه مردم ایران یک جلد از این کتاب را در خانه داشتند. رهبر معظم انقلاب این‌طور برای تبیین حرکت فرهنگی عظیم وارد صحنه شدند و بارها در جلسات متعدد فرمودند این کتاب‌ها باید به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و در سراسر دنیا منتشر شود.


حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: در جلسه‌ای گفتم در سال ۶۹، ۷۰، ۷۱ و ۷۲ باور می کردید وضعیت گرایش مردم به کتابخوانی دفاع مقدس به اینجا برسد که مورد استقبال قرار بگیرد؟ اصل این حرکت را مدیون حمایت جدی رهبر عزیز انقلاب اسلامی هستیم،


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه به مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این عرصه هم اولین کسی که جرقه این حرکت را زدند رهبر معظم انقلاب بودند و فرمودند «مکتب شهید سلیمانی، به شهید سلیمانی به عنوان فرد نگاه نکنید و به عنوان یک مکتب نگاه کنید». مکتب شهید سلیمانی یک طرح جامع دارای جهان بینی و دستورالعمل است که در این مکتب در موضوعات متعدد بحث می شود. نگاه جهان بینی و نگاه به جهان و انسان را ترسیم می‌کند.


وی با بیان اینکه نگاه شهید سلیمانی را به انسان‌ها تبیین کنید که خود این نگاه نیاز به نوشتن ده‌ها کتاب است، گفت: اگر دنیا شخصیتی مثل سردار سلیمانی داشت پیرامون شخصیت او ده‌ها هزار کتاب نوشته می‌شد.


حجت‌الاسلام شیرازی در پایان با تاکید بر اینکه در رابطه با شخصیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در رابطه با شخصیت امام راحل غفلت کردیم، گفت: حداقل در رابطه با شخصیت شهید سلیمانی غفلت نکنیم. باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، مدارس و وزارتخانه‌ها روی این مقوله کار شود. باید مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه تدریس شود. باید مکتب مدیریت شهید سلیمانی در ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف ما تدریس شود و باید نگاه شهید سلیمانی به مردم تبیین شود.



دیدگاهتان را بنویسید