نماینده مجلس بودجه ۳ سال گذشته کشور توسعه ای نبود




فرمانده سپاه فجر فارس:


دستگیری سریع ضارب مامور انتظامی شیراز، بیانگر اشراف اطلاعاتی است


شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه یاد و خاطره و حماسه آفرینی شهدای نیروی…


  • رئیس مجمع نمایندگان فارس: اصلاح قانون بکارگیری سلاح را پیگیری می‌کنیم

    شیراز-ایرنا-رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که در سه سال گذشته در عمر مجلس یازدهم تصویب شده توسعه‌ای نیست و نمی‌تواند کشور را در مسیر توسعه و رونق اقتصادی قرار دهد بلکه اینگونه بودجه‌ها، رتق و فتق امور جاری کشور بود.


    علیرضا پاک‌فطرت یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سالیان گذشته روال شده است که هر بخش از بودجه محقق نشود، از بودجه عمرانی برداشت می‌شود؛‌ این موضوع کارشناسی و در راستای اهداف توسعه‌ای نیست.
    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: ۷۰ درصد بودجه کشور حقوق و دستمزد است که این وضعیت  ایجاب می کند که سیستم اداری کشور ساماندهی شود و در سازمان امور استخدامی تجدیدنظر شود؛ به جای اینکه مردم در ادارات دولتی استخدام شوند، بخش خصوصی تقویت شود تا بتواند اشتغالزایی کند.
    وی تاکید کرد: مالیاتی که از مردم اخذ می شود باید در پروژه های زیرساختی هزینه شود و نباید این مالیات برای حقوق کارکنان دولت صرف شود.


    رشد چشمگیر درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱
    رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه تکیه بودجه سال آینده بر مالیات نسبت به سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است،گفت: تلاش شده بودجه سال آینده از نفت فاصله و به سمت مالیات سوق داده شود.
    وی ادامه داد: سهم مالیات که در بودجه سال جاری حدود ۳۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است، در بودجه ۱۴۰۱ به حدود ۵۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

    افزایش بیش از ۳۰ درصدی سقف بودجه کشور در سال ۱۴۰۱؛  تداوم سهم ۱۲ درصدی بودجه عمرانی
    پاک فطرت در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس با کندی پیش می رود،‌ اظهار داشت: رقم سقف بودجه کشور در سال آینده، بین یک هزار و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تا هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و نسبت به بودجه سال جاری حدود ۳۲ تا ۳۵ درصد افزایش دارد.
    وی اضافه کرد: بودجه عمرانی نیز سهم ۱۲ درصدی از لایحه بودجه سال آینده را به خود اختصاص داده که به نسبت سال جاری تغییری نداشته است.


    ناگزیری دولت به پرداخت حقوق بازنشستگان از بودجه کشور
    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی کشور دانست و افزود: در دو دهه گذشته نظارت درستی بر این صندوق ها نبوده و کسانیکه در راس این صندوق ها قرار گرفته اند مدیران سیاسی بوده و صندوق ها را به ورشکستگی رسانده اند و اکنون دولت مجبور به پرداخت حقوق بازنشستگان از بودجه خود است.
    وی با اشاره به این مطلب که با این وجود بازنشستگان نیز ناراضی هستند که حق دارند زیرا حقوق آنها براساس تورم نیست،گفت: در حال حاضر دولت باید به حدود ۱۰ میلیون نفر کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حقوق پرداخت کند که این وضعیت در هر کشوری باشد شرایط بدتر از این خواهد بود.


    افزایش پایه حقوقی کارکنان دولت کافی نیست اما بیشتر از آن ممکن نیست
    پاک فطرت در پاسخ به سوالی درخصوص میزان افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: سقف افزایش حقوق حداکثر ۱۰ درصد است اما پایه حقوقی در بودجه سال آینده ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
    او توضیح داد: حداقل حقوق سال جاری حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در بودجه سال آینده به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که در عمل، پایه صفر حقوقی ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته که البته با توجه به تورم موجود کافی نیست اما بودجه بیش از این کفاف نخواهد داد.

    دخالتی در انتصاب مدیران استانی نداریم اما مدیر ناکارآمد تذکر می‌گیرد
    رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو درباره انتصاب‌ها در استان فارس گفت: نمایندگان در فرآیند انتخاب مدیران دخالتی نمی کنند اما اگر مدیری انتخاب شود اما نتواند کار کند براساس جایگاه نظارتی قطعا تذکر داده خواهد شد.
    پاک فطرت ادامه داد: در قالب مشورت در مورد انتصابات با استاندار فارس هم اندیشی شده و همواره به مدیران استان توصیه کرده‌ام که در انتخاب مدیر خصوصا در بخش های اقتصادی از مدیران بخش خصوصی نیز استفاده شود.
    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، یکی از موانع تولید و رونق اقتصادی را مدیران بی تجربه دولتی عنوان کرد و گفت: صنعتگران و بازرگانان را می توان در راس مسئولیت‌های ارشد اقتصادی به کار گرفت تا بتوان رونقی در تولید ایجاد کرد.



  • دیدگاهتان را بنویسید