نماینده ولی فقیه در استان همدان انقلاب اسلامی به توسعه اقتصادی


همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه  انقلاب اسلامی طرح جامع اجتماعی است که در همه زمینه ها برنامه دارد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر توجه به مساله معنویت، رشد اقتصادی کشور را شتاب و توسعه ای چشمگیر داده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در  خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان اظهار داشت: یکی از مصادیق رعایت تقوا، حمایت از حرکت های اجتماعی است که برای تحقق آرمان های الهی اتفاق افتاد و انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی برای تحقق حیات مردم در جامعه بود.


وی افزود: انقلاب اسلامی انتخاب تاریخی یک ملت برای آزادی و استقلال و تغییر در جهت دهی کلی جامعه، خروج از ضعف و سستی به سمت شجاعت بود و در نتیجه آن جامعه ای که با شکل گیری یک تحول تاریخی از ستم پذیری به سمت ظلم ستیزی حرکت کرد.


نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: این ملت تصمیم گرفتند حرکت جامعه از سمت ظلمت را به سمت نور و روشنایی تغییر دهد و برای آرمان ها و اهداف الهی تلاش کرد تا نقشه های شوم استکبار برای تضعیف اسلام را بر زمین بزند.


آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: برای قضاوت و بررسی میزان اهمیت انقلاب اسلامی و اثرات آن باید جامعیت انقلاب در آرمان ها و اهداف آن را مورد توجه قرار دارد چرا که این انقلاب تنها اقتصادی و فرهنگی نبود بلکه اهداف و پنجره جدیدی را به روی جامعه بشری گشود.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک جهان بینی جدید مبتنی بر ربوبیت خدا، تکریم انسان و حیات معقول برای بشر ایجاد کرد و در نگاه دیگر انقلاب اسلامی دنبال توسعه معنوی برای بشریت است.


نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یک قضاوت واقع بینانه با در نظر گرفتن واقعیت های تاریخی و اجتماعی در زمینه انقلاب نشان می دهد معنویت بعد از انقلاب از نظر کمی و کیفی توسعه یافته و هم اینک شاهد جوانان معتکف و نماز شب خوان در کشور هستیم.


آیت الله شعبانی موثقی افزود: در عرصه سیاست خارجی هم نظام جمهوری اسلامی پایگاه و جایگاه مستکبران جهان را تضعیف کرد و بنابراین پس از پیروزی انقلاب، مستکبران مقابل ملت قرار گرفتند و آغاز گر دشمنی علیه این ملت فهیم و بصیر شدند.


به گفته وی، علت دشمنی استکبار با ملت ایران هم این بود که به گفته تحلیگر خارجی «زلزله ای در ایران روی داد که همه جهان را تکان خواهد داد» بنابراین آنها پی بردند حرکتی که این ملت آغاز کرده منافع همه مستکبران را به مخاطره می اندازد.


نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: ۴۳ ساله است که دشمنان در حال مبارزه با این انقلاب و تحریم این ملت هستند چرا که این ملت درصدد ایستادن روی پای خود و حفظ استقلال و آزادی است.


آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منطقه و جهان را متحول کرد، اظهار داشت: امام راحل خط مشی کلی را برای این انقلاب ترسیم کردند و فرمودند هر کس مسئولیت دارد نه در شعار باید به معنای واقعی کلمه خادم مردم باشد و این تعابیر امام راحل اتمام حجت برای افراد مسئول در این نظام است.


وی ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر پرهیز از کاغذ بازی، مبارزه با فساد، تجمل پرستی و اسراف تاکید داشته و دارند، چرا که این انقلاب دنبال تحقق آرمان های الهی و مبارزه با فساد است.


امام جمعه شهر همدان همچنین با اشاره به راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن، افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و هجمه های دشمن، رعب در دل استکبار ایجاد کرده و مسئولان باید این حماسه ها را دیده و قدردان آن باشند.


آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای اصالت فرهنگی و برمبنای اسلام است اما برنامه اقتصادی و محرومیت زدایی هم دارد چرا که برای بخش عمده ای از اصلاح مسائل فرهنگی به موضوع اقتصاد مربوط است.



دیدگاهتان را بنویسید