نکاتی برای ایمن تر کردن واتس آپ


تهران-ایرنا- واتس‌اپ برنامه پیام رسانی است که خود را بسیار ایمن می‌داند و همه پیامها و تماسهای ویدیویی در این اپلیکیشن رمزنگاری سر به سر می شوند که ارتباطات کاربران را غیرقابل رهگیری می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس اینسایدر، با این همه کاربران می توانند با استفاده از قابلیتهای امنیتی بیومتریک شامل اثر انگشت و فیس آی‌دی (تشخیص چهره) گوشی واتس‌اپ خود را ایمن‌تر کنند. به این ترتیب حتی اگر کسی دسترسی فیزیکی به گوشی شما پیدا کرد، پیامهای واتس‌اپ شما امن خواهند ماند.


چگونه واتس‌اپ را در اندروید قفل کنیم؟


۱- واتس‌اپ را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.


۲- سه نقطه ای که در گوشه سمت راست بالای صفحه وجود دارد را بزنید و تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.


۳- به حساب (Account) بروید.


۴- به حریم خصوصی (Privacy) بروید.


۵- در انتهای صفحه گزینه قفل اثر انگشت (Fingerprint Lock) را بزنید.


۶- در صفحه «قفل اثرانگشت» باز کردن قفل با اثر انگشت را با کشیدن دکمه به سمت راست فعال کنید. سپس با لمس حسگر با انگشت، اثر انگشت خود را تایید کنید.


۷- انتخاب کنید اگر برنامه را بستید، اپلیکیشن واتس‌اپ پس از چه مدتی باید برای فراهم کردن دسترسی مجدد شما به برنامه فیس آی دی بخواهد. می توانید بین «فورا»، «پس از یک دقیقه» یا «پس از ۳۰ دقیقه» انتخاب کنید.


چگونه واتس‌اپ را در آیفون قفل کنید؟


می‌توانید واتس‌اپ را در آیفون با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی قفل کنید. هر مدل آیفونی که داشته باشید این کار فرآیند مشابهی دارد.


۱- واتس‌اپ را در آیفون باز کنید.


۲- به گزینه تنظیمات در سمت راست پایین صفحه مراجعه کنید.


۳- وارد بخش حساب شوید.


۴- وارد حریم خصوصی شوید.


۵- در پایین صفحه اسکرین لاک (قفل صفحه) را انتخاب کنید.


۶- در صفحه «قفل صفحه» قابلیت امنیتی فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی را مشاهده خواهید کرد. دکمه را به سمت راست بکشید تا این قابلیت فعال شود.


۷- مدت زمانی که برای ورود مجدد به برنامه در صورت بسته شدن آن باید از فیس آی‌دی استفاده کنید را مشخص کنید. می‌توانید بین گزینه‌های «فورا»، «پس از یک دقیقه»، «پس از ۱۵ دقیقه» یا «پس از یک ساعت» انتخاب کنید.



دیدگاهتان را بنویسید