هر آنچه باید از بازی هیجان انگیز بولینگ بدانید


این بازی خیلی حرفه‌ای‌تر از آن چیزی است که اغلب ما فکر می‌کنیم. رقابت‌های جهانی دارد و اما با دانستن چیزهای نه چندان سختی، می‌توانیم یک رقابت جذاب و پر هیجان را تجربه کنیم.


بولینگ بازی جذابی است که اگر با دوستان خوش‌مشرب و اهل هیجان و بازی خود برنامه‌ای ترتیب بدهید، به همه شما خوش می‌گذرد و در عین تفریح، می‌توانید خیلی هم خرج نکنید و ساعتی را در هیجان و رقابت بگذرانید.


بولینگ چیست؟


بازی بولینگ همانطور که می‌دانیم قاعده‌ی پیچیده‌ای ندارد. گوی است و هدفی که هرتعداد بیشتری را بتوانیم مورد اصابت قرار دهیم، امتیاز بیشتری می‌گیریم. هدف این بازی که پین نام دارد تعداد مشخصی است که شما می‌توانید در زمانی که مربوط به هر بازیکن است، با انداختن گوی، تعدادی از آن را بزنید و یا متاسفانه نتوانید هدف خود را بزنید. رقابت بر سر این است که هریک از شما بتوانید تعداد بیشتری از پین‌ها را مورد اصابت قرار دهید.


قیمت بولینگ


بازی بولینگ مدت‌ کمی نیست که به عنوان یکی از تفریح‌های رایج در ایران مطرح شده است. بولینگ بازی چندان گرانی محسوب نمی‌شود اما برخی از قیمت‌های بالای آن به ۷۰ هزار تومان برای هر نفر هم ممکن است برسد. اما حدود قیمت کلی در شهرهای مختلف زیر ۵۰ هزار تومن برای هر نفر است. حتی در سایت‌های تخفیف برای این بازی نفری ۷ هزار تومن هم می‌توانیم پیدا کنیم و از این بازی لذت ببریم.



بولینگ آنقدرها هم ساده نیست


درست است بازی بولینگ پیچیدگی خاصی ندارد اما انتخاب وزنه مناسب و نحوه صحیح انداختن گوی و حفظ تعادل در آن اهمیت زیادی دارد. رقابت‌ها در بسیاری از مواقع بین چند پین کم و زیاد تعریف می‌شود، پس تمرین و تمرکز نقش مهمی در موفقیت در این بازی دارد. احتمالا اگر این بازی را امتحان کنید لحظاتی چند از زمان و مکان فارغ می‌شوید و هیجان در رگ‌های شما جان می‌گیرد.



در این زمینه بخوانید:



قوانین بازی


هر بازی بولینگی ۱۰ مرحله دارد که به آن فریم می‌گویند و در هر فریم هر نفر می‌تواند دو بار توپ را به سمت پین‌ها پرتاب کند. تعداد پین بولینگ‌هایی که در مجموع دو پرتاب هر فریم انداخته می‌شوند امتیاز آن فریم حساب می‌شود و به کل امتیازات هر بازیکن اضافه می‌گردد.


اگر بازیکن بولینگ نتواند در یک بار انداختن گوی هیچ یک از پین‌ها را بیندازد، به ضربه او میس می‌گویند.
امتیاز کامل و نهایی در بازی بولینگ ۳۰۰ است
نحوه گرفتن صحیح توپ در این بازی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند عامل برد یا باخت شما باشد. انگشتتان را تا بند دوم انگشت داخل سوراخ ببرید. این سوراخ‌ها نباید خیلی تنگ یا خیلی گشا باشند و در عین حال باید به اندازه‌ای باشند که انگشت به راحتی درون آن‌ها قرار گیرد.


بهترین حالت دادن زاویه کمی به توپ است. اگر میخواهیم تعداد بیشتری پین را مورد اصابت قرار دهیم، برای افراد راست دست بین پین ۱ و پین ۳ انتخاب کنیم و برای افراد چپ دست جایی بین پین ۱ و ۲.
 



دیدگاهتان را بنویسید