همه هنرمندان برای اعتلای جشنواره فیلم فجر تلاش کنند


تهران- ایرنا-  عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری از تمامی هنرمندان و فعالان عرصه هنر خواست تا برای اعتلای جشنواره فیلم فجر تمام تلاش خود را به کار بندند.


حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی به خبرنگار معارف ایرنا درباره برخی مسائل پیرامون چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر که در ایام دهه فجر برگزار می شود و یادگار شهدای انقلاب و خون هایی است که برای پیروزی انقلاب بر زمین ریخته شده، تا رسیدن به تراز جشنواره واقعی انقلاب فاصله زیادی دارد و از همه هنرمندان و فعالان عرصه های هنری درخواست داریم که برای اعتلای این جشنواره و حفظ حرمت آن تمام تلاش خود را به کار بندند.


وی افزود: امسال جشنواره فیلم فجر با تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و به شهادت کسانی که در متن جشنواره حضور داشتند، نسبت به سال‌های قبل از جهات مختلفی رو به جلو و در مسیر تکامل قرار داشت. یعنی هم از نظر محتوای فیلم‌ها و هم از نظر رعایت شئونات اسلامی در سطح جشنواره تلاش های فراوانی صورت گرفت و به سطح متناسب با آرمان های انقلاب نزدیک شدیم. در این میان حاشیه هایی اتفاق افتاد که برخی از این حاشیه ها مایه اعتراض و انتقاد دلسوزان قرار گرفت و تعدادی از بزرگان حوزه دین نسبت به این حواشی عکس العمل نشان دادند.


نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با توجه به حرکت رو به جلو و تکامل جشنواره لازم است از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران جشنواره به خاطر نکات مثبت جشنواره تشکر شود. دلسوزی علما و اظهار موضع آنها نیز نشانه غیرت دینی است که غیرت دینی در جای خود قابل ستایش و محترم است.


این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در قضاوت نسبت به این جشنواره باید نقاط قوت و ضعف را با هم دید و حرکت جشنواره را نسبت به سال های قبل مورد ارزیابی قرار داد تا اگر حرکت کلی، یک حرکت مطلوبی است برخی از حاشیه ها مانع استمرار حرکت تکاملی جشنواره نشود.


حاجی ابوالقاسم افزود: در خصوص اظهارات یکی از نویسندگان یکی از فیلم های این دوره که اظهارات نادرست و  غیرقابل قبولی توسط وی بیان شد، لازم است عذرخواهی متناسب با این اظهارات توسط نامبرده انجام پذیرد.



دیدگاهتان را بنویسید