وحیدی وزارت کشور با تمام توان در کنار شوراها است


تهران – ایرنا – وزیر کشور با بیان اینکه برای آبادانی و توسعه شهرها و روستاها نیاز به فعالیت جدی داریم گفت: شوراها و در راس آن شورای عالی استان­ها این ظرفیت و توان را دارند و دولت و وزارت کشور نیز با تمام توان در کنار آنها است.


به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان­ها، احمد وحیدی در نشستی با اعضای شورای عالی استان ها با تبریک اعیاد شعبانیه، از حضور در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها ابراز خوشحالی کرد و افزود: حضور در میان اعضای شورای عالی استان­ ها که عصاره یک مجموعه بزرگ محسوب می­‌شود موقعیت مغتنمی است چرا که این مجموعه از روستاها تا شهرها و کلان شهرها نشأت گرفته و تبلور دانش‌­های هر منطقه محسوب می­‌شود، در حقیقت شورای عالی استان ­ها، شناسنامه و شناساننده کل کشور است.


وی اظهار داشت: پراکنش این شورا در کل کشور موضوع مهمی است چرا که حرف­های آن ها ناشی از برداشتشان از مسائل کل کشور است.


وحیدی تصریح کرد: اولین مسئله در پیشرفت شناخت واقعیت موجود است، شناخت فرصت­ ها و تهدیدها، واقعیت‌های کالبدی و معنوی می‌­تواند ما را در حل مشکلات و پیشرفت کشور کمک کند.


وزیر کشور با بیان اینکه دانش‌­های زیادی در دل روستاهای ما نهفته است تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از این دانش‌­ها و تجربیات انسانی مانند طب سنتی در حال فراموشی است، در حالی که تک تک روستاهای ما می‌توانند حاوی چنین دانش‌­ها و تجربیاتی باشند، اگر فکر جمع کردن آن نباشیم، این دانش‌های اصیل از بین خواهند رفت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شوراها بیشترین ارتباط را با مردم دارند تصریح کرد: یکی از کارهای وزارت کشور و شورای عالی استان ها همین ارتباط با مردم است، باید این ظرفیت بزرگ را سامان داد و از آن استفاده کرد، شورای عالی استان­ ها متصل به یک جامعه بزرگ است و این فرصت محسوب می­ شود.


وحیدی ادامه داد: بعد از شناخت باید ظرفیت­‌ها فعال شوند، برای مثال اکنون طرح‌­های توسعه روستایی در دست اقدام است، ۲۲ هزار طرح آماده شده و ۱۵ هزار طرح در دست اجرا است اما تاکنون توجه جدی به آن نشده است. شوراها باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.


وزیر کشور با بیان اینکه طرح توسعه روستاها مبتنی بر واقعیت و ظرفیت روستاهاست تصریح کرد: این طرح­ ها در راستای توسعه پایدار روستایی طراحی شده است. این طرح ها باید اجرایی شوند و برای اجرا کردن طرح نیاز به مجری داریم، بهترین مجری هم کسانی هستند که در همان روستا متولد شده و علاقه و شناخت نسبت به آن روستا دارند، کسانی که خلاقیت و ایده و فکر دارند باید از طریق شوراهای سراسر کشور شناسایی و معرفی شوند.


وی گفت: اگر به دنبال یک حرکت جدی برای آبادانی هستیم باید به دنبال فعالیت واقعی باشیم، از این رو شورای عالی استان‌ها توان این را دارد که ظرفیت­‌ها و انسان­‌های خلاق را شناسایی کند تا این طرح به مرحله اجرا برسد، دولت و وزارت کشور نیز با تمام توان در کنار شوراهاست و از این فعالیت‌­ها حمایت می‌­کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید