پایانه مرزی کوهک یکی از راه های خوب صادراتی کشور است


زاهدان- ایرنا- وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی و بازارچه کوهک، این پایانه را محل مهمی برای تجارت با پاکستان دانست و گفت: در چند ماه اخیر تلاش خوبی برای توسعه بازارچه کوهک انجام شده است.


دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در ادامه برنامه سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، پس از بازدید از پایانه و بازارچه مرزی کوهک سراوان به خبرنگاران افزود: این بازارچه و پایانه مرزی یکی از راه های خوب برای صادرات است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، حجم قابل توجهی تا ۱۰۰ خودرو در روز تخلیه و برای پاکستان بارگیری می شوند.
وزیر کشور ادامه داد: در چند ماهه اخیر عملیات ساخت محوطه این بازارچه و پایانه انجام شده است.
دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان استانی تسهیلات خوبی فراهم شده و برای طراحی و آماده سازی بازارچه مرزی هم تلاش خوبی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: این پایانه مرزی، محل مهمی برای تجارت با کشور دوست و برادر پاکستان است و امیدواریم زمینه های توسعه هرچه بیشتر آن با تلاشی که طرف پاکستانی انجام خواهد داد، فراهم شود.


بازارچه مرزی کوهک سراوان در زمینه صادرات و واردات، مقام نخست استان را کسب کرد


مدیر بازارچه های مرزی استان گفت:  بازارچه مرزی کوهک از عملکرد و فعالیت خوبی برخوردار بوده به طوری که امسال مقام نخست در میان بازارچه های مرزی استان را به خود اختصاص داده است.


مبین میر به عملکرد بااشاره به عملکرد این بازارچه افزود: آمار واردات بازارچه مرزی کوهک از ابتدای امسال تاکنون ۷۸۱ هزار و ۷۵۰ تن به ارزش یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۸۲ دلار بوده است.


وی همچنین آمار صادرات این بازارچه را ۱۴ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۳۷ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۵۲ دلار عنوان کرد .


بیشترین واردات از این بازارچه مربوط به دام زنده و بیشترین صادرات خرما و مصنوعات شیمیایی بوده است.



وزیر کشور وارد کنارک شد


در ادامه سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان، احمد وحیدی در دومین روز سفر خود به این استان، دقایقی قبل وارد فرودگاه بین‌المللی بندر کنارک شد.


وحیدی وزیر کشور به همراه مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه در بدو ورود مورد استقبال عبدالغفور حوت فرماندار کنارک، مدیرکل بحران استان، اعضای شورای شهر و شهردار کنارک قرار گرفت.


احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان عصر امروز نیز در سفر به سراوان از فرودگاه شهدای این شهرستان بازدید کرد.


در جریان بازدید احمد وحیدی از ترمینال فرودگاه سراوان جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان گزارشی از اقدامات انجام شده در فرودگاه شهدای سراوان ارائه کرد.



دیدگاهتان را بنویسید